۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
ضرورت حمایت از کسب و کارهای کوچک در دولت آینده
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

ضرورت حمایت از کسب و کارهای کوچک در دولت آینده

سیاح، کارشناس مسائل اقتصادی حمایت دولت آینده را از کسب و کارهای کوچک، متوسط و خرد ضروری دانست.

به گزارش بازار، سید امیر سیاح کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشاغل خانگی و کسب و کار های کوچک، متوسط و خرد با توجه با اینکه بخش زیادی از جامعه را در بر می گیرد و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده ها دارد باید در دولت آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص اقدامات لازم برای رونق کسب و کار های کوچک متوسط و خرد، اظهار داشت: دولت آینده باید با اتخاذ استراتژی توسعه صنعتی، آمایش سرزمینی و در نظر گرفتن ظرفیت ها و موانع در هر استان متناسب با توانائی های هر شهر و استان امکانات و منابع لازم را در اختیار فعالان بخش خصوصی و صاحبان مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک قرار دهد.

وی تضمین سرمایه‌ گذاری در کسب و کار های کوچک و متوسط را ضروری دانست و گفت: نامزدهای انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری و دولت آینده باید با حمایت قانونی درب های کسب و کار را برای همه باز کند و برای جلوگیری از رانت بسترهای رانت خواری و انحصار گری را از بین ببرد و با اخلالگران اقتصادی و رانت خواران برخورد مناسب، قوی و قاطع داشته باشد.

امیر سیاح تاکید کرد: تامین مالی کسب و کار های کوچک و متوسط باید بر اساس قواعد و شفاف صورت گیرد به گونه ایکه تخصیص منابع از ابتدا تا انتها رصد و پیگیری شود تا زنجیره تولید به صورت هدفمند و بهینه به سرانجام برسد و از انحراف و اتلاف منابع جلوگیری به عمل آید.

وی زنجیره کردن کسب و کار های کوچک و متوسط را از جمله راههای تقویت این بخش دانست و اظهار داشت: زنجیره و پیوسته کردن این کسب و کارها موجب می شود سرمایه ها و منابع به خوبی و بصورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد و زمینه برای توسعه فعالیت و جلوگیری از شکست این کسب و کارها فراهم گردد.

کد خبر: ۹۲٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha