۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
بررسی عملکرد پتروشیمی‌ها در بحران کرونا در مجلس
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

بررسی عملکرد پتروشیمی‌ها در بحران کرونا در مجلس

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون انرژی به عملکرد پتروشیمی‌ها در بحران کرونا ورود می‌کند، گفت: از آنجا که صنایع پایین‌دستی مورد حمایت پتروشیمی‌ها نبوده است اکنون در تولید جزئی‌ترین محصولات دچار مشکل شده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عدل هاشمی‌پور به نقش پتروشیمی‌ها در تولید البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده باوجود شیوع ویروس کرون اشاره کرد و گفت: اگرچه مدیریت کشور تصور و آمادگی مواجه با چنین بحرانی را نداشت اما این اتفاق می‌تواند منجر به شناسایی آسیب‌ها، تقویت نقاط قوت و از بین بردن ضعف‌ها در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه تولید محصولات بیمارستانی توسط پتروشیمی‌ها باشد به‌همین دلیل کمیسیون انرژی در نخستین جلسه آتی خود به عملکرد پتروشیمی‌ها در بحران کرونا ورود خواهد کرد.  

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی، عدم رونق و گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی ها -که وظیفه‌شان تبدیل مواد اولیه و فراورده های نفتی به محصولات مختلف است- را یکی از علل کمبود محصولاتی همچون البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دانست.

 به گفته وی باوجود آنکه تاکنون نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه ساخت فازهای مختلف شده اما صنایع پایین دستی آنطور که باید رونق نگرفته‌اند به همین دلیل تولید محصولات از این دست ناچیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجا که صنایع پایین‌دستی مورد حمایت پتروشیمی‌ها نبوده است اکنون در تولید ماسک، دستکش که جزئی‌ترین محصولات هستند دچار مشکل شده‌ایم بنابراین عدم حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و بخش خصوصی دلیل کمبود این محصولات در روزهای شیوع ویروس کرونا است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اگرچه تولیدات واحدهای صنعتی پتروشیمی‌، برای کشور درآمدزایی ارزی دارند اما آن‌ها باید محصولاتی را تولید کنند که منجر به رشد صنایع پایین‌دستی شود چراکه این صنایع ارزآوری مجدد، رونق تولید، اشتغال و خودکفاء شدن کشور در تولید محصولات مختلف را به همراه دارد.

کد خبر: ۹٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha