۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
هنر رئیس جمهور باید ایجاد هماهنگی بازار سرمایه و بازار پولی باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

هنر رئیس جمهور باید ایجاد هماهنگی بازار سرمایه و بازار پولی باشد

جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت ثبات بازار سرمایه، هنر رئیس جمهور را ایجاد هماهنگی میان بانک مرکزی با بورس و بیمه مرکزی دانست.

به گزارش بازار، سعید جلیلی در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه سوم سیمای رسانه ملی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه دولتش برای رفع مشکل بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بازاری است که مسئولیت افزایش تولید کشور را برعهده دارد، اما چرا در این بازار و اقتصادمان با مشکل مواجه ایم، چون پول بیشتر از کالا تولید شده است.

وی افزود: در ۴۷ سال گذشته پول کشورمان حدود ۴۲ هزار برابر افزایش یافته، اما کالا و تولید ملی ۱/۷ برابر افزوده شده است البته برخی آن را کمی بیش از این یعنی ۵ برابر می‌دانند، اما به هر حال فاصله این رقم با فاصله ۴۲ هزار برابری از پول ملی خیلی زیاد است.

جلیلی افزود: وقتی که پول این قدر افزایش یابد و تولید افزایش نیابد مشکلاتی مانند تورم ایجاد می‌شود، اما راه حل چیست؟ افزایش تولید.

وی گفت: هدف اصلی بازار سرمایه، افزایش تولید است و باید بر این مبنا باشد اگر بازار سرمایه را دوباره تبدیل کنیم به بازاری برای سفته بازی و سوداگری، اما حتما نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.
نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر می‌خواهیم بازار سرمایه و بورس ثبات لازم را پیدا کند باید میان بازار سرمایه، بازار پول و بیمه هماهنگی باشد.

جلیلی در بخش مقدماتی اظهاراتش در این برنامه گفت: به عنوان فردی که در دوره جوانی و نوجوانی ام با انقلاب و دفاع مقدس هم زمان بوده است بسیار خوشحالم که با نسل جوانی مواجهه ایم که با همان روحیه و انگیزه برای جهش ایران تلاش می‌کند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم شما جوانان می‌توانید نقش بسیار مهمی برای ایران داشته باشید و آینده از آن شماست. امیدوارم همان طور که جوانان در عرصه‌های مختلف اعم از دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن موفقیت‌های بزرگی کسب کرد همواره از ظرفیت‌ها و ایفای نقش جوانان بهره‌مند باشیم.

جلیلی گفت‌: دشمن دوست داشت که دهه شصت تکرار نشود، اما در دهه ۹۰ جوانانی را دید که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و حججی‌ها دوباره ظاهر شدند و در عرصه‌های علمی نیز موفقیت‌های بزرگی شکل گرفت.

نامزد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: همان طور که در ۴۰ سال گذشته؛ جوانان موتور حرکت کشور بودند در آینده کشور نیز بتوانند این مسیر را دقت و پرشتاب ادامه دهند.

کد خبر: ۹۲٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha