۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
گرانی بلیت هواپیما راهکار مناسبی برای تقویت ایرلاین‌ها نیست
عضو هیات رییسه مجلس:

گرانی بلیت هواپیما راهکار مناسبی برای تقویت ایرلاین‌ها نیست

یوسفی، عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی‌های متعدد مسئولان دولتی شاهد زمین خوردن صنعت هوایی کشور هستیم، گفت: لغو محدودیت‌ ۶۰ درصدی سفرهای هوایی در شرایط فعلی اشتباه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با اشاره به درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای لغو محدودیت‌ ۶۰ درصدی سفرهای هوایی گفت: در حال حاضر وضعیت صنعت هوایی به دلیل بی‌توجهی و عدم حمایت دولت نامناسب است، افزایش نرخ ارز و هزینه‌های چندین برابری ایرلاین‌ها طی دو سال گذشته موجب شده شرکت‌های هواپیمایی حتی در  پرداخت حقوق پرسنل خودشان هم با مشکل مواجه شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: ایرلاین‌ها ‌در شرایط فعلی در دو جبهه متفاوت در حال جنگ هستند؛ ابتدا تحریم‌هایی که کشورهای مدعی حقوق بشر به صنعت هوایی کشور که مرتبط با جان مردم است، تحمیل کردند و دوم مشکلاتی که به دلیل افزایش نرخ ارز برای آنها ایجاد شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: البته نباید از سوء مدیریت ها صرفه نظر کنیم چرا که به دلیل بی توجهی‌های متعدد مسئولان دولتی شاهد زمین خوردن صنعت هوایی کشور هستیم. از سوی دیگر معتقد هستم هنگام بروز مشکلات نباید کوتاه ترین و سریع‌ترین راه‌ را که افزایش قیمت‌ها است، در نظر بگیریم. چرا که افزایش نرخ بلیت، ایرلاین ها را از سوی دیگر به دلیل کاهش مسافر متضرر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با لغو محدودیت‌ ۶۰ درصدی سفرهای هوایی، خاطرنشان کرد: نباید احساس کنیم وضعیت کرونا به ثبات نسبی رسیده و می‌توانیم پروتکل ها را فراموش کرده و محدودیت را برداریم چرا که این امر موجب افزایش مجدد کرونا و شروع پیک ‌های بعدی می‌شود، همانطور که به دلیل سوء مدیریت و سیاست‌های غلط دولت و آزاد کردن سفر در ایام نوروز تلفات ناشی از شیوع این بیماری به روزانه ۴۰۰ نفر رسید.

کد خبر: ۹۲٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha