۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
رشد ۸ درصدی بخش صنعت کشور در شرایط تحریم و کرونا| برای ایجاد اشتغال چاره‌ای جز تولید نداریم
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

رشد ۸ درصدی بخش صنعت کشور در شرایط تحریم و کرونا| برای ایجاد اشتغال چاره‌ای جز تولید نداریم

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی قائن بازدید و با حضور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قائنات به گفت‌وگو با فعالان اقتصادی این شهرستان پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در سفر به استان خراسان جنوبی، ضمن بازدید از امکانات عمومی و زیربنایی شهرک صنعتی قائن، از خط تولید و بخش‌های مختلف ۴ واحد تولیدی گسترش صنایع قائن، نهر آب قائن، تروند زعفران قائن و تیزپاک خراسان در این شهرک صنعتی نیز دیدن کرد.

وی در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، توانمندی‌ها و روند تولید در آن‌ها قرار گرفت و برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید و اشتغال پایدار در این کارخانجات قول پیگیری و مساعدت داد.

واحد صنعتی "گسترش صنایع قائن" که در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۴۹ مترمربع در شهرک صنعتی قائن احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد ریال برای ۳۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۱۲۰۰ تن پروفیل و در معمولی UPVC در سال را دارد.

واحد صنعتی "نهر آب قائن" که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۸۹ مترمربع در شهرک صنعتی قائن احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال برای ۱۹ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن انواع لوله تک جداره آب و نوار آبیاری از پلی اتیلن در سال را دارد.

واحد صنعتی "تروند زعفران قائن" که در زمینی به مساحت ۹۸۸۴ مترمربع در شهرک صنعتی قائن احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۸ میلیارد ریال برای ۶۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۱۲ تن انواع فرآورده‌های زعفران در سال را دارد.

واحد صنعتی "تیزپاک خراسان" که در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۴۹۸ مترمربع در شهرک صنعتی قائن احداث و درحال بهره‌برداری می‌باشد، با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال برای یکصد نفر فرصت شغلی فراهم کرده و ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن انواع مواد شوینده و بهداشتی در سال را دارد.

رشد ۸ درصدی بخش صنعت کشور در شرایط تحریم و کرونا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنج‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قائنات گفت: با وجود شرایط تحریم و کرونا اما با تلاش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، شاهد رشد هشت درصدی صنعت در سال گذشته بودیم.

علی رسولیان افزود: سعی و تلاش دشمنان به زانو درآوردن کشور و شکست صنعت ما بود و چالش شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها با تلاش و کوشش فعالان اقتصادی، بخش صنعت در سال گذشته حدود هشت درصد رشد داشت که باید قدردان همه صنعتگران و مدیران باشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با همکاری ۵۰۰ مشاور احیاء شد که ایجاد ۲۷ هزار شغل را درپی داشت.

رسولیان بیان کرد: احیاء واحدهای راکد در سال جاری نیز ادامه دارد و یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی احیاء می‌شود.

وی اظهار داشت: با کسانی که زمین‌های واگذار شده را محبوس کرده و فعالیتی ندارند، برخورد قانونی می‌شود و به افرادی که بهره‌برداری پیش از موعد داشته باشند، تخفیف بهره‌برداری تعلق خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای ایجاد اشتغال چاره‌ای جز تولید نداریم و به‌عنوان مسئولان صنعتی و اقتصادی شرایط را برای کارآفرینان و بخش خصوصی که در صنعت سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، فراهم می‌کنیم.

رسولیان در این نشست از تخصیص اعتبار برای آسفالت و بهینه سازی معابر شهرک صنعتی قائن، احداث ۱۰ واحد کارگاهی، گازرسانی به شهرک صنعتی زیرکوه و ارائه تسهیلات از محل مانده حساب صنایع بزرگ به صنایع خرد این شهرستان خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم در این نشست از همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولت در جهت رفع موانع تولید قدردانی کرد.

محسن احتشام گفت: با وجود تصویب دولت، شهرک‌های صنعتی بیرجند و قائن هنوز از معافیت مالیاتی برخوردار نشده است.

وی افزود: قیمت‌ گذاری پایین زمین در شهرک صنعتی مشوق خوبی است، ولی کار را برای وثیقه‌ گذاری مشکل کرده است.

در ادامه این نشست، فرماندار قائنات هم با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: کارخانه سیمان، مجتمع فولاد، شرکت‌های سهامی زراعی، ۸۰ واحد تولیدی و ۲ محصول استراتژیک زرشک و زعفران نشان از قابلیت بالای شهرستان قائنات در بخش اقتصادی دارد.

محمد کریمی افزود: تعیین تکلیف واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند، افزایش سهمیه آب مصرفی شهرک صنعتی از هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، کاهش قیمت زمین و هزینه‌های فاضلاب در شهرک صنعتی قائن برای ایجاد مشوق‌های بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته از درخواست‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: اجرای پست گاز ۲۰ هزار مترمکعبی شهرک صنعتی شماره ۲ قائن، تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی فاز ۱ و ۲ شهر خضری دشت بیاض، ایجاد ناحیه تخصصی فولاد در بخش نیمبلوک، احداث حداقل ۱۰ واحد سوله کارگاهی در شهرک‌های صنعتی شهرستان قائنات و ایجاد مشوق‌های خاص سرمایه‌ گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر درخواست‌هاست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: دو چاه ۱۵ لیتر بر ثانیه سهیمه آب داریم و خط دوم انتقال آّب شهرک صنعتی قائن با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اتجام شده است.

مهدی پارسا افزود: سال گذشته قراردادی با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت آسفالت معابر شهرک صنعتی قائن منعقد و در سال جاری نیز ۴ میلیارد تومان که ۲ میلیارد تومان از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۲ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی می‌باشد، برای تکمیل آسفالت معابر تخصیص داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی زیرکوه تقاضا محور شده است و نیازمند اجرای شبکه داخلی گاز آن هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، نماینده مردم قائن و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان خراسان جنوبی وی را همراهی می‌کردند.

کد خبر: ۹۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha