۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
وضعیت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی غیر قابل قبول است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

وضعیت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی غیر قابل قبول است

بوشهر- احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی قابل قبول نیست و از این موضوع راضی نیستیم.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر مستقر است و با توجه به حجم کارهای انجام شده، باید نسبت به حمایت از محیط پیرامونی بیش از گذشته اقدام شود.

وی افزود: بویژه در حوزه اشتغال، به هیچ وجه راضی نیستیم و حق جوانان تحصیل کرده این دیار غصب می‌شود و ظلم بزرگی به این منطقه شده است.

اشتغال ۵۰ درصد نیروهای بومی در پارس جنوبی محقق نشد

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر حدود ۲۵۰۰ نیرو از نیروهای بومی جذب شده که معادل ۱۸ درصد است و تا رسیدن به ۵۰ درصد اشتغال بومی‌ها که مصوب وزارت نفت است، فاصله زیادی داریم و از مدیران مجموعه‌های نفتی مستقر در منطقه، انتظار داریم نسبت به احقاق حقوق جوانان بومی جنوب استان است از کم‌کاری دست بردارند.

احمدی گفت: ایرادات و اشکالات را به صورت کارشناسی شده و دقیق به مدیران پارس جنوبی اعلام کرده‌ام و منتظر رفع مشکلات و احقاق حقوق مردم بومی منطقه هستیم.

وی بیان کرد: با مدیران پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و مجتمع گازی و همچنین با مدیران مجموعه‌های نفت و گاز و مدیران منطقه ویژه نشست‌های متعددی داشته‌ایم و حرف مردم را زدیم و باید تغییری به نفع مردم ایجاد شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برون رفت از معضل اشتغال در جنوب استان با کمک وزارت نفت و مدیریت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه امکان پذیر است.

کد خبر: ۹۲٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha