۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
تامین مواد اولیه و ایجاد زنجیره ارزش افزوده اولویت ماست
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

تامین مواد اولیه و ایجاد زنجیره ارزش افزوده اولویت ماست

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تامین نیاز تولیدکنندگان و بازارهای داخلی و ایجاد ارزش افزوده، اولویت اصلی دولت ما در موضوع تامین مواد اولیه خواهد بود.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی استانی خود در معاونت سیما در جمع خبرنگاران افزود: مواد اولیه تولیدی کارخانجات ایران باید ابتدا وارد بازار داخلی شود تا با استفاده از ان‌ها بتوانیم محصولات نهایی و با ارزش افزوده بالا را تولید کنیم.

وی افزود: هم اکنون مواد اولیه بسیاری از جمله فولاد، مواد اولیه تولیدی پتروشیمی‌ها و سایر کالاهای مورد نیاز کارخانجات داخلی بدون ارتباط با صنایع کشور به خارج صادر می‌شود، اما باید زنجیره ارزش افزوده را در صنایع مهم و راهبردی از جمله کشاورزی، معدن و بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کرد تا ابتدا صنعت داخلی و تولید کشور تغذیه شود و سپس مازاد آن به خارج صادر گردد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: مساله دوم و مهم در این بخش دلال‌ها و مافیای دلالی در کشور است که تلاش می‌کنند مواد اولیه را از واحدهای تولیدی گرفته و با ثبت شرکت‌های جعلی به فروش برسانند و نه مالیاتی می‌پردازند و نه زنجیره ارزش افزوده را طی می‌کنند که باید با انضباط بخشی اقتصادی در همه رشته‌ها و نظارت ناظران از سوء استفاده‌ها در این بخش جلوگیری خواهد شد.

رضایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت ما دولت اقدام و تحول است و برای آبادی ایران اسلامی از همه ایرانیان اعم از داخل و خارج کشور، اقوام مختلف و اقلیت‌ها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل، دولت ما در خدمت هر فرد شایسته‌ای است که بتواند کاری انجام دهد.

وی افزود: در این راه بجز افرادی که در فسادهای بزرگ دست داشتند از شایستگان این دولت و دولت‌های قبلی هم استفاده خواهیم کرد چراکه اساس ما شایسته سالاری است و از همه برای آبادی ایران اسلامی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۲٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha