۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
خوشه صنعتی زیتون در قزوین راه اندازی شد
معاون شرکت شهرک های صنعتی قزوین:

خوشه صنعتی زیتون در قزوین راه اندازی شد

قزوین- کشاورز، معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: قزوین دومین تولید کننده بزرگ زیتون در کشور است که با راه اندازی خوشه صنعتی زیتون ارزش افزوده ایجاد شده این محصول برای استان تقویت می شود.

شهریار کشاورز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در حوزه تقویت از صنایع کوچک و مدیریت درست منابع در کشور در حال اجراست تشکیل خوشه های صنعتی تخصصی برای محصولات مرتبط است.

وی گفت: در پی همین حرکت خوشه صنعتی فرآوری محصولات زیتون در استان قزوین راه اندازی شد تا ارزش افزوده ایجاد شده برای استان قزوین از این محصول ارزشمند افزایش پیدا کند.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین دومین تولید کننده بزرگ زیتون در کشور است اما تاکنون بخش قابل توجهی از تولیدات استان به صورت خام فروشی عرضه شده است که تشکیل خوشه فرآوری محصولات زیتون میتواند ارزآوری مناسبی برای قزوین ایجاد کند.

کشاورز عنوان کرد: فعالیت این خوشه صنعتی میتواند موجب تسهیل در فعالیت این واحدها از یک سو و رفع موانع تولید در این زمینه شود.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع فرآوری محصولات زیتون میتواند اشتغال و اقتصادی پویا را برای منطقه ایجاد کند که در نهایت امیدواریم به برندسازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و افزایش منابع بهره وری از این ظرفیت ویژه در استان قزوین منتهی گردد.

کد خبر: ۹۲٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha