۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی است
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی:

عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی است

اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در قیمت عرضه مرغ زنده تغییر ایجاد نشده فروش مرغ گرم با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی و گرانفروشی است.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد، اظهار داشت: بعد از تصمیم قرارگاه ساماندهی بازار مرغ در ۱۱ فروردین امسال مبنی براینکه قیمت عرضه هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد شاهد افزایش قیمت مولفه‌های تولید چه در بخش دولتی و چه در بازار بودیم به طوری که قیمت مولفه‌ها حداقل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد:، اما این افزایش قیمت در قیمت مرغ زنده دیده نشد و مصوبه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی بازار مرغ برای مرغ زنده و گرم تغییر پیدا نکرد. اسدالله نژاد افزود: بنابراین مرغداران همچنان مرغ زنده را با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند و به این ترتیب قیمت مرغ گرم نیز در بازار نباید بیشتر از نرخ مصوبه ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی تاکید کرد: فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان از مصادیق بارز گرانفروشی وسودجویی است و وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که به این موضوع ورود و با متخلفان برخورد کنند.

وی گفت: وظیفه نظارتی وزارت صمت، اتاق تعاون و واحدهای صنفی است که مرغ از مسیر کشتارگاه تا بازار مصرف دچار انحراف نشود و سودجویی در آن صورت نگیرد و حتما می‌بایست با عواملی که باعث افزایش غیر منطقی مرغ شده است برخورد جدی شود.

اسدالله نژاد ادامه داد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز از تولید تا کشتارگاه بر عرضه مرغ نظارت دارد که این موضوع نیز باید به صورت جدی ادامه یابد تا مرغ زنده با بیش از قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ بدست مرغداران نرسد.

کد خبر: ۹۲٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha