۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل مستقیم با فعال کردن ظرفیت‌های پلیمری
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل مستقیم با فعال کردن ظرفیت‌های پلیمری

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با فعال کردن هر یک میلیون تن ظرفیت صنایع پایین دستی پتروشیمی به ویژه شاخه پلیمری آن ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی پس از برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولتش برای اشتغال جوانان افزود: کشور ما آن قدر ظرفیت و توانمندی دارد که اگر به آن توجه شود نیازمند نیروی کار خارجی خواهیم بود.

وی گفت: این ادعای بزرگی است، اما اگر کسی با توانمندی‌های کشور آشنا باشد حتما می‌تواند این ادعا را عملی کند.

وی افزود: یک نمونه از ظرفیت‌های ما صنایع پایین دستی پتروشیمی است که فقط در یک شاخه آن که پلیمری است ۱۲ میلیون تن ظرفیت خلق شده روی زمین داریم که ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فعال و ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن غیرفعال است و فعال کردن هر یک میلیون تن ظرفیت ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و این که می‌گویم نامه‌ای کتبی دارم که آقای جهانگیری اعلام کرده بود ۱۷۵ هزار شغل ایجاد می‌کند که اشتباه کرده بود بخاطر این که بیمه شدگان این عرصه با ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت سازی‌ها در این خصوص صورت گرفته است گفت: اگر از تعارض منافع بگذریم و با مفاسد برخورد کنیم و عقلانیت را بر کارهایمان استوار کنیم همین ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، ظرفیت دو میلیون و ۸۰۰ هزار شغل را برای ما ایجاد می‌کند و شما این را کنار ظرفیت‌های دیگر کشور بگذارید.

وی گفت: دولت اقدام و اصلاح ۹ پیشران تحولی در اقتصاد را تنظیم کرده است که هر کدام از این پیشران‌ها چنین ظرفیت‌هایی را دارند.

زاکانی افزود: مگر می‌شود که ما سواحل مکران را داشته باشیم بعد شهروندانمان در سواحل چابهار در چپر زندگی کنند؛ مگر می‌شود ما ظرفیت معادن را داشته باشیم، اما معادن ما دست یک عده از ما بهتران باشد و به سبب توسعه نیافتن معادن از رتبه ۷ به ۲۰ جهان برسیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید همان کاری را بکنیم که دنیا کرده است به ظرفیت‌های کشور در بخش فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: ما باید همه این ظرفیت هایمان را در صنعت فولاد، خودرو، کشاورزی و توسعه روستایی پیاده کنیم.

وی افزود: ملت رشید ایران، دولت اقدام و اصلاح، دولت نوکر شماست نه دولت آقای شما و در شرایطی که امام خود را خادم مردم و مقام معظم رهبری خود را نوکر مردم خواندند هیچ مسؤولی حق تبختر و خودبرتر بینی را ندارد.

زاکانی گفت: ما اگر این ظرفیت هایمان را بتوانیم عملی کنیم که بخش عمده‌ای از آن امکان عملیاتی شدن را دارد بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی می‌توانیم برای افراد جویای کار شغل ایجاد کنیم و حتما می‌توانیم آن‌ها را آموزش دهیم و حتی اگر برایشان کاری پیدا نشد بخشی از زندگی آن‌ها را تامین کنیم.

وی گفت: اینکه چرا قانون اساسی عمل نمی‌شود به این سبب است که عده‌ای گردن کلفت در کشور هستند که نمی‌گذارند سهم مردم داده شود.

وی گفت: وقتی کسی به ما پزشکان مراجعه و مثلا ادعا می‌کند در کمتر از شش ماه ده کیلو وزن کم کرده است ما احتمال زیاد می‌دهیم که به سرطان مبتلا شده باشد و شاید سرطان حجم بسیار کوچکی در بدن باشد، اما یک فرد ۹۰ کیلوگرمی را آب می‌کند؛ کشور ما دچار سرطان فساد است و باید کسانی با این سرطان مقابله کنند.

وی گفت: ما تجربه‌ای ۲۰ ساله داریم و در مقابل جنایتکارانی که نانشان را در خون مردم زده اند و می‌خورند و امروز طلبکارند ایستاده ایم.

وی افزود: ما با عقلانیت و دقت و به کمک مردم آمده ایم تا مانند یک تبر ریشه این درخت فساد را بخشکانیم و قطعا اداره کشور با تدبیر و عقلانیت و با داشتن برنامه با محوریت کارشناسان عملی می‌شود و امیدواریم دیگر دغدغه کشور ما اشتغال جوانان نباشد چرا که مشکلات اشتغال جوانان به سبب نبود اراده مسؤولان است.

کد خبر: ۹۲٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha