۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
بیمه سهام برای فعالان بازار سرمایه ایجاد خواهم کرد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

بیمه سهام برای فعالان بازار سرمایه ایجاد خواهم کرد

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارزش سهام را تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهیم رساند و برای آینده بازار سرمایه بیمه سهام ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سه سیما که با حضور برخی از جوانان برگزار شد با ابراز خوشحالی از حضور در جمع جوانان با اشاره به توجه به حرف جوانان افزود: من محسن رضایی میرقائد سرباز وطن هستم که از ۱۷ سالگی در سنگر خدمت به وطن و جوانان بوده ام و در ۱۹ سالگی توسط ساواک دستگیر شدم و بعد از آزادی و اخذ مدرک دیپلم در دانشکده علم و صنعت در رشته مهندسی مکانیک قبول شدم و همزمان با تحصیل کار می‌کردم.

وی با توضیح شرایط سخت در زمان جوانی و کار در تابستان‌ها گفت: در آن زمان با سختی زندگی می‌کردم که آن سختی‌ها در مبارزه با رژیم شاه به من کمک کرد و بعد از آزادی و تحصیلات فعالیت‌های سیاسی خود را شروع کردم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خاطره‌ای در خصوص ملاقات با مقام معظم رهبری افزود: در آن زمان اتفاقات زیادی در حال وقوع بود که در نهایت منجر به فرماندهی سپاه من توسط حضرت امام (ره) در سن ۲۷ سالگی ام شد.

رضایی در پاسخ به سؤالی در خصوص راه حلش درباره احیاء بازار سرمایه گفت: بسیاری از مردم ما در حال رنج و سختی هستند به دلیل اشتباهی که در بازار سرمایه پیش آمد و دولت در آن زمان شروع به تشویق مردم برای سرمایه گذاری در این بازار کرد و مردم به این بازار وارد شدند، اما از مرداد و شهریور ۱۳۹۹ یک مرتبه بورس سقوط کرد که من در برنامه‌ای برای احیاء بورس گام خواهم برداشت که اقدام اول تأسیس صندوق جبران زیان‌های مال باختگان است.

وی ادامه داد: این صندوق منابع اش محاسبه شده است، گام بعدی تشویق تولید و سرمایه گذاری و ارتباط دادن تولید به سمت واگن‌های سرمایه است در آن زمان ارزش بازار سرمایه باز خواهد گشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من، چون اقتصاددان هستم مطالعه و فکر کرده ام و راه حل این معضل همین است که شرکت‌های بزرگ و باتجربه بیایند و به جای نگه داشتن سهام قدیمی خود در بازار سهام جدید منتشر کنند و با پول حاصله توسعه را رونق دهند.

عرضه کم مسکن باعث افزایش قیمت آن می‌شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر کالایی که کمیاب شود قیمت آن بالا می‌رود وقتی تولید مسکن کاهش پیدا کند قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

محسن رضایی میرقائد در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بانک‌ها به دانه درشت‌ها وام بدون تشریفات می‌دهند، اما مردم برای وام کم باید دوندگی کنند؟ افزود: این موضوع به ساختار بانک‌ها برمی گردد آن‌ها سنتی و قدیمی هستند، نظام بانکی ما مربوط به ۵۰ سال گذشته است بانک‌ها باید تحول اساسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام اف‌ای تی اف را هم تصویب می‌کرد باز هم بانک‌های خارجی با بانک‌های ما کار نمی‌کردند به خاطر همین مسایل سنتی بودن بانک‌های ایران.

رضایی گفت: به خاطر هزینه‌های بالا بانک‌ها ترجیح می‌دهند وام‌های خرد ندهند و ترجیح آن‌ها پرداخت وام‌های کلان است، زیرا می‌گویند هزینه‌ها بالاست نرخ سود بانکی افزایش پیدا می‌کند بنابراین این ساختار جوابگو نیست.

وی افزود: البته بانک‌های قرض الحسنه شکل گرفته است اگر کسی توجیه اقتصادی داشته باشد می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند هر چند این قطره‌ای است از دریا.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین تلاش ما در این رابطه مسئله مسکن و اشتغال است و دولت ما حامی پرداخت وام برای مسکن و اشتغال می‌شود وقتی دولت تضمین کند بانک بهانه نمی‌آورد و از این طریق وام‌های خرد تامین می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای افزایش گردشگران داخلی و خارجی در شهر مشهد مقدس افزود: اولین مشکل شهر مشهد و آستان قدس رضوی این است که آن‌ها یکپارچگی لازم را پیدا نکردند آن چه در اطراف بارگاه امام رضا (ع) شکل گرفته چه از یک میلیون حاشیه نشینی و چه بخش‌های مدرن‌تر شهر مشهد با آن معنویت و مراسم مذهبی در خور شهر، به هم ریختگی وجود دارد دولت ما با آستان قدس و تولیت آن یک طرح درازمدت مشهد مقدس به عنوان شهر یکپارچه فرهنگی و اثربخش را طراحی خواهد کرد. آقای رضایی گفت: در دولت ما پایه معماری ایرانی اسلامی گذاشته خواهد شد، ما معماری صفوی و قاجاریه داریم، اما معماری دوران جمهوری اسلامی نداریم و بهترین جایی که می‌شود این معماری را آغاز کرد تا خود را نشان دهد مشهد مقدس است و پس از آن شهرهای قم، تهران، شیراز و دیگر شهرها از این معماری نوین متاثر خواهند شد.

وی ادامه داد:، اما مشکل گردشگران خارجی چند مسئله است این که آن‌ها نمی‌توانند به سادگی از یک آژانس گردشگری بلیط و هتل تهیه کنند، مشکل بعدی زبان است از زمانی که یک گردشگر خارجی به فرودگاه می‌آید تا گرفتن هتل خلاء‌های زیادی وجود دارد که باید کمک شود این مسایل برطرف بشود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اما زائران داخلی مشکل هزینه اسکان دارند باید هر خانواده ایرانی هر زمانی که نیت می‌کند بتواند به مشهد برود. باید خوابگاه ارزان با خدمات اولیه برای آن‌ها در نظر بگیریم.

وی در خصوص مسکن افزود: سرمایه گذاری در مسکن باعث ایجاد اشتغال و رفاه می‌شود، برخی‌ها آمدند و کارهای خوب دولت قبلی را زیرسوال بردند و گفتند ما مسکن مهر را قبول نداریم، چرا اگر به دولتی انتقاد دارید خدمت به مردم را تعطیل می‌کنید؟

رضایی گفت: مسکن سرمایه گذاری و تولید است که مشکل رفاه و آسایش مردم را هم حل می‌کند هم تولید و هم عرضه درآمد و اشتغال افزایش می‌دهد.

وی افزود: از طرف دیگر افرادی که صاحب مسکن می‌شوند به آرامش می‌رسند و وقتی تولید مسکن افزایش یابد ۳۰۰ صنعت گسترش و بنابراین تولید ملی و اشتغال هم افزایش پیدا می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علت این که قیمت مسکن بالا رفته است چیست؟ طبیعتا هر کالایی که کمیاب شود قیمت آن بالا می‌رود چاره کار در این است که پیمانکارانی که مسکن تولید می‌کنند، باید بازار سرمایه و خانواده‌ها را به بانک وصل کنیم بازار سرمایه از مسکن سازان حمایت می‌کند وقتی سهام عرضه شود و آن سهام به فروش برسد پول به دست پیمانکار می‌رسد و پیمانکار خانه می‌سازد، خانه در بازار عرضه می‌شود و وقتی عرضه زیاد شد قیمت‌ها پایین می‌آید و خانواده‌ها می‌توانند مسکن تهیه کنند.

توجه ویژه به بخش مسکن و کشاورزی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخش مسکن با ۳۰۰ گروه شغلی ارتباط دارد و موتور محرکه اقتصاد است.

محسن رضایی میرقائد در ادامه گفتگوی تلویزیونی خود در شبکه سه با بیان این که بخش مسکن از بخش‌های مهمی است که می‌تواند بخش‌های مهم اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و موجب اشتغالزایی شود، افزود: برای حل مشکل مسکن طرحی داریم که مردم بتوانند با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه شوند و ۹۰ درصد دیگر را از طریق وام‌های بانکی تأمین شود.

وی با بیان این که مشکل سود بانکی در این طرح به صورت استفاده از یارانه‌ها حل می‌شود، گفت: در این طرح نگاه ویژه‌ای به زوج‌های جوان و معلمان و همچنین دارندگان وسائل نقلیه برون شهری شده است که در جای خودش به آن اشاره می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این طرح برای کارگران نیز روش دیگری در نظر گرفته شده است که سود بانکی این قشر به صورت مشترک از شرکت‌هایی که در آن مشغولند و همچنین دولت به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود.

رضایی گفت: مسأله مسکن آرامش و رفاه جامعه را به دنبال دارد و از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم.

وی همچنین کاهش فاصله طبقاتی را از دیگر برنامه‌های دولتش برشمرد و افزود: نخستین کار ما این خواهد بود پول‌های مفت و مجانی را که به دست ثروتمندان می‌رسد قطع کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۶ درصد یارانه‌های پنهان سوخت و انرژی را قشر مرفه جامعه استفاده می‌کند که درصد بسیاری کمی از جامعه هستند.

رضایی مسأله تبعیض را از دیگر مسائل مهم برشمرد و افزود: متأسفانه همواره در این سال‌ها شاهد نوع تبعیض قومیتی، استانی و جنسیتی بوده ایم که باید برطرف شود، زیرا ریشه بی عدالتی تبعیض است.

وی گفت: مافیای خودرو، مافیای معادن، مافیای قاچاق و همچنین امضاهای طلایی از مواردی است که ما دست آن‌ها را قطع خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که امروز افرادی هستند که رئیس جمهور را در جیب خود می‌گذارند و با یک کیف در دست قدرتمند هستند و یک پای آن‌ها در مجلس و یک پای دیگر آن‌ها در ادارات است، افزود: آن‌ها می‌روند حتی لابی می‌کنند که چه کسی مدیر کل شود یا نشود و این اشتباه است، زیرا با این روش نمی‌شود دولت اداره کرد.

رضایی با تأکید بر این که کابینه اش از نخبگان و متخصصان همه استان‌ها تشکیل می‌شود و منحصر به تهران و دو سه استان نیست، گفت: در دولت ما از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون رئیس جمهور تعیین می‌شود و به همه اقوام و بویژه مرزنشین‌ها که نقش بسیار کلیدی در پیشرفت و توسعه آن دارند، نگاه ویژه داریم.

وی همچنین با تأکید بر حمایت از کسب و کارهای کوچک افزود: عده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی به دلالی مشغولند و دولت ما خواهد کوشید که کشاورزی و مؤسسات واسطه‌ای شناخته شده‌ای را ایجاد کند تا از دادن بذر و دریافت محصول و توزیع بر آن نظارت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این مؤسسات را تقویت می‌کنیم، زیرا هم مصرف کننده جنس ارزان می‌گیرد و هم تولید کننده گرایش بیشتری به تولید پیدا می‌کند.

رضایی توجه به خریدهای تضمینی را در بخش محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌های دولتش برشمرد و افزود: امروز پولی که ما بابت گندم به کشاورز داخلی می‌دهیم کمتر از پولی است که برای خرید آن محصول از کشورهای خارجی می‌پردازیم و در دولت ما تلاش می‌شود قیمت محصولات کشاورزی به ویژه گندم با قیمت بین المللی خرید شود تا علاقه به تولید در کشاورزان افزایش یابد.

وی همچنین مسأله بیمه محصولات کشاورزی و جبران ضرر و زیان خسارت‌ها و تقویت صندوق‌های بیمه کشاورزی را از دیگر سیاست‌های دولتش برشمرد.

ریال ایران را قوی‌ترین پول منطقه می‌کنم
محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ریال ایران را بعد از یورو و دلار قوی‌ترین پول منطقه می‌کنیم.

محسن رضایی میرقائد در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما افزود: در مسئله نرخ ارز باید نرخ ارز تثبیت شود ۵۰ سال است که مرتب ارزش پول ما نسبت به ارزهای خارجی رو به کاهش است و در تمام دولت‌ها همیشه نرخ ارز دوبرابر شده مخصوصا این که رییس جدید بانک مرکزی آمد متاسفانه فاجعه بزرگی در پول ملی ما صورت گرفت و سقوط وحشتناکی رخ داد.

وی اضافه کرد: در همه دنیا معتقد هستند که باید برابری نرخ ارز با پول ملی را ثابت کنند یکی از مشکلاتی که در ایران اتفاق افتاده این است که دولت بیش از حد دست می‌کند در خزانه بانک مرکزی و یک مرتبه ۱۸ میلیارد دلار رفت.

رضایی گفت:‌ وقتی که شما ۱۸ میلیارد دلار از پشتوانه پول ملی خارج می‌کنید این گونه پول ملی ثبات و پایداری اش از بین می‌رود و شروع به کاهش پیدا کردن می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در برنامه مان که هم سیاست پولی است و هم سیاست ارزی این‌ها را تنظیم می‌کنیم اولا نرخ ارز را تثبیت و ثانیا صادرات و واردات را کنترل می‌کنیم که همیشه ذخایر ما در بانک مرکزی رو به افزایش باشد و ثانیا ارزش پول ملی ما به تولید بسته است.

وی اضافه کرد: بعضی‌ها آمدند و گفتند که او چطور می‌خواهد پول ملی ما را قوی‌ترین پول منطقه بعد از یورو و دلار کند؟ اشتباه آقایان این بود که نمی‌دانند قوی شدن پول با برابری پول ملی دو مقوله جداگانه است. من گفتم که پول ملی ما بعد از یورو و دلار انشاء الله در دولت ما تقویت خواهد شد.

رضایی گفت:‌ در چهارسال دوم کاری خواهیم کرد که پول ملی ما بعد از یورو و دلار قوی‌ترین پول منطقه باشد من این را گفتم، این‌ها آمدند و گفتند اکنون دینار کویت دو و نیم دلار و ریال عمان سه و نیم دلار است شما این را چگونه می‌خواهید تبدیل کنید؟ اما این موضوع برابری پول است قدرت پول نیست اکنون هر چهار درهم یک دلار است پس درهم امارات ضعیف‌تر از دینار کویت است.

وی اضافه کرد: شما در صرافی که می‌روید بعد از دلار و یورو درهم بیشترین پولی است که خرید و فروش می‌شود پول قوی یعنی پولی که در صادرات و واردات نقش ایفا کند و وقتی شما به صرافی‌ها می‌روید معلوم است که کدام پول قوی است.

رضایی افزود: نرخ برابری پول ممکن است که یک صد ین ژاپن یک دلار باشد اکنون، چون صد ین ژاپن یک دلار است، ولی دینار کویت یک و نیم دلار است پس پول کویت قوی‌تر از پول ژاپن است؟ اصلا چنین چیزی نیست.

برنامه‌های ویژه‌ای برای کشاورزی دارم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من برای کشاورزان و تولیدات محصولات کشاورزی برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

محسن رضایی میرقائد در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما افزود: عده‌ای به عنوان دلال خلاء تشکیل بازار کشاورزان را پر می‌کنند و شیوه و اثر آن را می‌گیرند بنابراین دولت ما در کشاورزی این موسسات واسطه‌ای را که شناخته شده هستند و از دادن بذر به کشاورز تا تجهیزات و قطعات صنعتی به او وارد می‌شوند و محصول را می‌گیرند و می‌برند در بازار واقعی می‌فروشند این شرکت‌ها و موسسات واسطه‌ای معین و شناخته شده با تابلو را ما تقویت می‌کنیم، هم مصرف کننده ارزان‌تر می‌خرد و هم تولیدکننده سود بیشتری نصیبش می‌شود که بتواند سرمایه گذاری کند.

وی گفت: مسئله دوم خریدهای تضمینی است. نه گندمی را که از کشاورز می‌خریم اکنون پول کمتری می‌دهیم نسبت به گندمی که از خارج می‌خریم یعنی ما دولت ایران طرفدار کشاورزهای خودمان نیستیم و طرفدار کشاورزهای برزیل و جاهای دیگر هستیم، ما قیمت‌های تضمینی را برابر قیمت‌های دیگر می‌کنیم، اما حالا ممکن است این موضوع دو سه درصد قیمت را اضافه کند اگر این گونه شود ما هیچ گونه کمبود گندم نداریم.

وی اضافه کرد: امسال متاسفانه یکی از مشکلات کمبود گندم است که به آقای روحانی توصیه می‌کنم که زمان را از دست ندهد، تا زمانی که دولت ما بیاید و مستقر شود در این مدت کمبودهای سیلوها را پر کند تا در شش ماه آخر سال ما با مشکل کمبود گندم مواجه نباشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مسئله سوم بیمه محصولات کشاورزی است مشکلی که اکنون کشاورزان دارند این است که وقتی محصول شان می‌رسد و می‌روند این محصول را بهره برداری کنند همه اش نگرانند که چه اتفاقی می‌افتد ممکن است بارندگی شدید یا سیل محصول آن‌ها را از بین ببرد و بعد هم این که محصول را به دست می‌آورند بار می‌کنند و می‌خواهند ببرند در بازار واقعی به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: در این حوادث باید بیمه باشند کشاورزی ما به صورت سنتی است و کشاورزان خرد ما قادر نیستند که اصلاح بذر بکنند یا اصلاح خاک و تکنولوژی‌های جدیدی وارد کنند ما در استان‌هایی که کانون کشاورزی ایران هستند سعی می‌کنیم دانشکده‌ها و پژوهشکده‌هایی برای کشاورزی اگر وجود ندارد به وجود آوریم و اگر هم وجود داردآن‌ها را تقویت و به زارعین وصل کنیم.

وی گفت: آخرین بحث من در خصوص کشاورزی این است که عزیزان من یک غفلت تاریخی که صورت گرفته صنعت کشاورزی را به جای این که در وزارت کشاورزی باشد به صنایع برده اند لذا کشاورزی ایران همه اش خام شده است گندم خام است، مرکبات و سبزیجات خام است و لذا اصلا صنایع تبدیلی در ایران رشد نکرده است.

رضایی افزود: صنایع فرآوری در ایران رشد نکرده است و لذا بیش از ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود ما صنایع تبدیلی را از انبارداری گرفته، کارخانجات فرآوری و صنایع تبدیلی و این‌ها را تقویت می‌کنیم و در هر شهرستان و استانی متناسب با خودش انجام می‌دهیم.

نشاط را به جامعه برمی گردانم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های فرهنگی دولتش برای جوانان گفت: یکی از کارهای جدی ما این است که نشاط و شادابی را به جامعه برگردانیم.

محسن رضایی میرقائد در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما افزود: نشاط و شادابی کانونش جامعه است اگر ما بخواهیم کل جامعه با نشاط باشد باید جوانان را با نشاط کنیم، آن هم مسئله اوقات فراغت است، ورزش است، مشاوره‌های روان شناسی داخل خانواده است کاهش درگیری‌های داخل خانواده است، مهارت در زندگی است، خیلی از جوانان ما این مهارت را نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: مشاوره‌های روانشناسی در مهارت کیفیت زندگی است که به یک زوج جوان می‌توان گفت چگونه خوشبخت می‌شوید بنابراین ما اگر یک جامعه با طراوت می‌خواهیم که پشتوانه تولید و پیشرفت ما باشد باید به سراغ جوانان برویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته جوانان یک قسمت کار است قسمت اصلی این است که جوانان باید شغل داشته باشند، نمی‌شود که جوان صبح تا شب از بالا تا پایین خیابان را به قول ما جنوبی‌ها گز کند و جیب شان هم خالی باشد، بنابراین درآمد و اشتغال در نشاط و شادابی جوانان خیلی مهم است، مسئله اشتغال را ما به عنوان یک پایه معیشت و رفاه باید بالا ببریم و هم این که نشاط و شادابی در بین جوانان مان مسئله مهمی است.

وی گفت: من می‌بینم که بسیاری از جوانان ما خجالت می‌کشند از این که در خانه بمانند البته متاسفانه این را هم بگویم طی سال ۱۳۹۹ و سال ۱۳۹۸ میزان خودکشی جوانان در منطقه زاگرس یعنی استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بالا رفته و این یک خطر جدی است در سال گذشته ۱۵۰ هزار طلاق صورت گرفته است.

رضایی افزود: این‌ها آمار خطرناکی است دولت ما به عنوان یک ضرورت مهم اجتماعی سیاسی روی مسئله شادمانی و نشاط و سرزندگی و مسئله اشتغال و درآمد انشاء الله وقت گذاشته است و برنامه‌های خوبی داریم.

وی گفت: می‌توانم بگویم که از اول انقلاب تا اکنون سروکارم با جوانان بوده است و باکمک آن‌ها توانستیم حوادث بسیار بزرگی را به وجود بیاوریم من اگر قصه شهید حسن باقری را برای شما بگویم خیلی مفید است قصه شهید قاسم سلیمانی و مهدی باکری را که در سن ۲۱ و ۲۲ سال بودند چگونه شناسایی و چه مراحلی را طی کردند و چقدر مانع جلوی آن‌ها بود.

رضایی یاداور شد: در رابطه با مهدی باکری یک قصه تلخی بگویم، زمانی که ما ایشان را فرمانده تیپ عاشورا کردیم از جاهای مختلفی به ما فشار آوردند که ایشان را باید عزل بکنید و نباید فرمانده تیپ ۳۱ عاشورا باشد همین حادثه هم برای قاسم سلیمانی و احمد کاظمی رخ داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر مدیران و دولتمردان ما از جوانان حمایت نکنند جوانان رشد نمی‌کنند، دولتمردان هم باید جوانان را باور و حمایت کنند و هم این که کار مربی گری کنند، مگر ما می‌توانیم، چون جوان خطا می‌کند بگذاریم سنش بالا برود و بعد به او مسئولیت بدهیم؟ جوانی در ابتدای انقلاب یعنی ۲۱ - ۲۲ سال. من در سن ۲۷ سالگی فرمانده سپاه شدم الان به ۴۰ ساله‌ها هم نمی‌توانند شغل و کارهای بزرگ بدهند، اما من معتقدم همان قاسم سلیمانی‌ها و آقا مهدی باکری‌ها در بین جوانان ما هستند.

وی گفت:، ولی حیف از این که آن‌ها چهره‌های گمنامی دارند، من کاری که در زمان جنگ کردم این بود که نقاب از روی چهره جوانان مومن کشور برداشتم و همه دیدند که در صورت این جوان ناشناخته عجب قهرمان بزرگی وجود دارد. آن‌ها اکنون در جامعه ما هستند و انشاء الله که خداوند متعال توفیق این را به ما بدهد و ما یک بار دیگر بتوانیم قاسم سلیمانی‌ها و مهدی باکری‌ها را در این کشور شناسایی و کمک کنیم بتوانیم عرصه‌های جدید را فتح کنیم.

قرار نیست دولت‌ها معجزه کنند
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قرار نیست دولت‌ها معجزه کنند و اگر هر کسی بگوید من همه مشکلات را حل می‌کنم خلاف است.

محسن رضایی میرقائد در ادامه برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سوم سیما در پاسخ به سؤالی درباره برطرف کردن مشکل ترافیک و آلودگی صوتی و آلودگی هوا که یک شهروند البرزی از وی پرسید، افزود: در برخی استان‌ها مانند البرز و اهواز مترو پیشرفت نکرده، دولت من در این زمینه سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی گفت: برقی کردن اتومبیل‌ها یک راهکار است که به میزان زیادی در مصرف نفت و گاز صرفه جویی خواهد شد و با برقی کردن اتومبیل‌ها شهر پاک بوجود می‌آید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که در برخی کارخانجات مثل مپنا اتومبیل برقی تولید شده که به بازار می‌آید، افزود: این نوع اتومبیل‌ها می‌تواند مشکل آلودگی هوا را تا حدی حل کند.

رضایی در پاسخ به این سؤال که برای ایجاد شغل و امنیت شغلی نسل سوم و چهارم انقلاب چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما گروه‌ها و تیم‌های کسب و کار نوپا (استارتاپی) و دانش بنیان را تقویت می‌کنیم، چون جوانان برای هر رشدی پلکان می‌خواهند و خوشبختانه خلاقیت و نوآوری در نسل سوم و چهارم وجود دارد، اما کافی نیست ما مرکز نوآوری را به سازمان تبدیل می‌کنیم و همه مراکز و اندیشکده‌های رشد را به آن وصل می‌کنیم.

وی افزود: آن موقع گروه‌های شناسایی استعدادها بوجود می‌آوریم و به دنبال جوانانی می‌رویم که دارای استعداد و خلاقیت و نوآوری هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر راه حل مشکل ازدواج جوانان گفت: بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد بنابر این باید بنیادهایی برای تقویت خانواده‌ها ایجاد کنیم.

رضایی افزود: هم اکنون ۳۰ دستگاه متولٌی امور جوانان است که اگر اعتبار این دستگاه‌ها آزاد شوند مانند پولی که صرف هزینه مسکن، وام ازدواج و مهارت‌های فردی جوانان می‌شود یک سایت جمع سپاری بوجود می‌آوریم و به فعالیت همه دستگاه متولی پایان خواهیم داد.

وی افزود: جوانان اگر مهارت داشته باشند کار وجود دارد بیشتر جوانان مدرک تحصیلی دارند، ولی شغلی برای آن‌ها وجود ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که حدود ۱۵۰ هزار جوان فوق لیسانس و ۵ تا ۶ هزار جوان دارای مدرک تحصیلی دکتری داریم، گفت: اگر سایت جمع سپاری ایجاد شود این جوانان را در این سایت براساس تخصص گروه بندی می‌کنیم و پژوهش‌های دولت را به این سایت و جوانان می‌سپاریم و حداقل هزینه را برای همه آن‌ها در نظر می‌گیریم و به تناسب پژوهش و کارشان برای آن‌ها حقوق مناسبی پرداخت خواهیم کرد.

رضایی همچنین در پاسخ به سؤال جوانی از شهر قم که این شهر نیاز به فرودگاه دارد، افزود: خوشبختانه در نزدیکی قم ارتش جمهوری اسلامی یک باند تمرینی دارد که می‌توانیم آن را مانند فرودگاه مهرآباد دو منظوره کنیم تا هم مصرف نظامی و هم مسافری داشته باشد.

وی درباره ارتقاء ورزش قهرمانی و اخلاق نیز گفت: ورزش در ایران جایگاه خیزش پهلوانان ایرانی بوده و ورزشکاران همیشه سینه خود را سپر حوادث کردند و نماد ایثار و پهلوانی بودند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قبول دارم اخلاق در این گروه ضعیف شده که باید به آن توجه شود.

رضایی گفت: توجه همه را به ورزش‌های همگانی جلب می‌کنم، چون نبود ورزش همگانی موجب شده که ۵۶ درصد جامعه با مشکل کم تحرکی مواجه باشند که این موضوع در بین بانوان ۶۴ درصد است.

وی افزود: ۸۲ درصد مرگ و میر غیر واگیر به خاطر کم تحرکی است و یک سوم مردم کشور با مشکل فشارخون مواجه هستند و همچنین ۱۱ میلیون از جمعیت کشور مشکل چاقی و اضافه وزن دارند و ۲۳ درصد نیز دچار اختلال روانی و روحی و به نوعی با افسردگی روبرو هستند بنابر این توجه به ورزش همگانی بسیار مهم است و ما در این زمینه سرمایه گذاری خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما دولت پرتحرکی خواهیم داشت و دولت ما دولتی جوان خواهد بود، اما به این معنی نیست که آدم‌های کارکشته و باتجربه را کنار می‌گذاریم.

رضایی افزود: استفاده از افراد باتجربه را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که متوسط سن دولتمردان به شاخصی که باید باشد برگردد.

وی گفت: در دولت ما مدارس تربیت زمامداران آینده را در همه استان‌ها تأسیس می‌کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت آینده باید رئیس جمهور آن سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی باشد که همه این مشخصات را من دارم و شرایط هشت سال آینده کشور چنین دولتی را می‌خواهد.

کد خبر: ۹۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha