۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
تخصیص ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس و پرند
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

تخصیص ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس و پرند

شایان، مدیرعامل بانک مسکن، از اختصاص تسهیلاتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس و پرند خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، اعلام کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس و پرند از سوی بانک مسکن و در قالب پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهری در این دو شهر جدید تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار مربوط به شهر جدید پردیس و بخشی دیگر مربوط به پرند بوده است، گفت: از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی جهت تکمیل و توسعه زیرساخت های شهری مسکن مهر پردیس و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای همین منظور به شهر جدید پرند پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به منظور احداث جاده و راه، آماده سازی زمین، خرید ماشین آلات و تجهیزات شهری مانند ماشین آلات آتش نشانی و ... صورت پذیرفته است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد رقم تسهیلات ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی به این دو شهر جدید پرداخت شده است، گفت: قراردادها برای پرداخت این تسهیلات منعقد شده است اما چون در قالب پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی است به صورت مرحله ای، تسهیلات پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین از امکان ارائه درخواست برای استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی به منظور تکمیل زیرساخت های شهری سایر شهرهای جدید خبر داد و گفت: سایر شهرهای جدید نیز در صورت ارائه گزارش و طرح توجیهی و پذیرش طرح از سوی بانک مسکن می توانند از این تسهیلات استفاده کنند اما تاکنون تنها پردیس و پرند درخواست خود را در این زمینه ارائه کرده اند. به تازگی شهر جدید هشتگرد نیز درخواستی در این زمینه به بانک مسکن ارائه کرده است که این درخواست از سوی کارشناسان بانک در دست بررسی قرار دارد.

هدف از پرداخت این تسهیلات، کمک به تکمیل هر چه سریعتر زیرساخت های شهری شهرهای جدید به منظور افزایش کیفیت زندگی ساکنان این شهرها است.

کد خبر: ۹۲٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha