۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی اردبیل به ۲۵ مگاوات افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:

ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی اردبیل به ۲۵ مگاوات افزایش می‌یابد

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در اردبیل و افتتاح مزارع مرتبط با این انرژی‌ها ظرفیت تولید تا ۲۵ مگاوات افزایش می‌یابد.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان اردبیل در بخش توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر انجام شده تا ظرفیت تولید استان در این حوزه از ۲.۵ مگاوات کنونی به ۲۵ مگاوات و در سال‌های آینده تا ۶۰ مگاوات ارتقا یابد.

وی مشارکت سرمایه‌گذار و بانک ملی را در احداث این نیروگاه‌ها و تولید تجهیزات پنل‌های خورشیدی یادآور شد و تصریح کرد: این ظرفیت در شمالغرب کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به اولویت برنامه‌های شرکت توزیع برق در سال جاری اشاره کرد و گفت: در کنار احداث خط توزیع منطقه فندقلو به تعداد پنج واحد پست فوق توزیع در مناطق مختلف استان اردبیل آماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها ظرفیت تولید و توزیع برق را ارتقا خواهد داد.

قدیمی افزود: شرکت توزیع برق استان به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی در استان اردبیل در حال اجرا دارد که در نیمه اول امسال هفت پروژه در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه کابل‌های خودنگهدار به جای کابل‌های سیمی هدف‌گذاری شده است.

وی از راه‌اندازی فیدرهای جدید و طرح‌های توسعه روشنایی و همچنین بحث نگهداری و تبدیل سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر نیز با سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

قدیمی نصب یک‌هزار و ۲۰۰ کنتور هوشمند و برق‌رسانی به ۹۹ روستای زیر پنج خانوار را از برنامه‌های شرکت توزیع برق اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی بزرگترین کمک مشترکان کاهش مصرف برق است که از ۵۷۰ هزار مشترک خانگی، صنعتی، تجاری، اداری و... انتظار داریم تا با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف برق از خاموشی‌های نابجا جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۳۷ درصد برق مصرفی در استان اردبیل مربوط به بخش خانگی و ۲۵ درصد مربوط به بخش صنعتی است که به تناسب توسعه صنعتی استان رشد مصرف انرژی در بخش صنعت تا ۱۹ درصد به ثبت رسیده است.

قدیمی بیان کرد: ما در حال حاضر با سهمیه در نظر گرفته برای استان بار مصرفی برق را کنترل می‌کنیم به گونه‌ای که در چند روز اخیر بین ۲۵۱ تا ۲۹۵ مگاوات روزانه سقف مصرف برق در استان ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل برخورد با دستگاه‌های رمز ارز در قالب ۱۲۹ مرکز و تفاهمنامه با صنعتگران را به تعداد یک‌هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی یادآور شد و گفت: ۹۹ دستگاه اجرایی در استان مصرف بالای انرژی را دارند که در صورت رعایت نکردن سقف تعدیل ۵۰ درصد این ادارات با خاموشی روبه‌رو خواهند شد.

کد خبر: ۹۲٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha