۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
نامه سرگشاده دولت آمریکا درباره حملات باج افزاری
شبکه «سی ان ان» گزارش داد؛

نامه سرگشاده دولت آمریکا درباره حملات باج افزاری

شورای امنیت ملی آمریکا به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد تا حملات باج افزاری را جدی‌ بگیرند.

به گزارش بازار به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در پی حملات باج افزاری علیه دو شرکت مهم آمریکایی، شورای امنیت ملی آمریکا - زیر مجموعه کاخ سفید- نامه سرگشاده و هشدار آمیز منتشر کرد. به دنبال حملات اخیر باج افزارها در آمریکا، کاخ سفید به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد تا این باج افزارها را جدی‌تر بگیرند. خانم «آن نیوبرگر» (Anne Neuberger) مقام ارشد سایبری در شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد دولت فدرال «برای انجام دادن وظیفه خود در جلوگیری از حملات سایبری، قدم برداشته است». در این نامه سرگشاده از مدیران اجرایی شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارهای آمریکایی خواسته شده است که خود را با این تلاش‌ها وفق دهند.

الکس مارکوارت خبرنگار سی ان ان در گفتگوی زنده با این شبکه، درباره این نامه سرگشاده و درخواست کاخ سفید از شرکت‌ها گفت: کاخ سفید می‌گوید که قدم برداشته است و اکنون نوبت شرکت‌ها است که دقیقا همین کار را بکنند و از خود و کشورشان حفاظت نمایند. ما شاهد دو حمله باج افزاری پی در پی بودیم که باعث شد فعالیت‌های دو شرکت مهم فلج شود. این دو شرکت در بخش زیرساخت‌های مهم آمریکا فعالیت می‌کردند. یکی از این شرکت‌ها «کلونیال پایپ لاین» (Colonial Pipeline) است و دیگری هم شرکت «جی بی اس فودز» (JBS Foods) است. فعالیت‌های این دو شرکت به شدت تحت تاثیر حملات قرار گرفته است. این باور وجود دارد که مهاجمان در روسیه مستقر باشند.

خبرنگار افزود: هم اکنون کاخ سفید تلاش می‌کند با انتشار این نامه سرگشاده بر میزان فوریت این تهدید بیافزاید. این نامه صبح امروز برای مدیران شرکت‌ها و مدیران کسب و کارهای آمریکایی فرستاده شد. خانم «آن نیوبرگر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا است و بلند پایه‌ترین مقام سایبری در شورای امنیت ملی آمریکا در تاریخ آمریکا، محسوب می‌شود. وی در این نامه می‌نویسد: «همه سازمان‌ها باید درک کنند که هیچ شرکتی ایمنی ندارد و ممکن است هدف حملات باج افزاری قرار گیرد. فرقی هم نمی‌کند که شرکت چقدر بزرگ باشد یا در چه مکانی واقع شده باشد. از شما می‌خواهیم حملات باج افزاری را جدی بگیرید و اطمینان حاصل کنید که تدابیر حفاظت‌های سایبری در شرکت شما متناسب با تهدیدی باشد که وجود دارد».

خبرنگار سی ان ان گفت: یک مقام کاخ سفید تصریح کرده است که صرفا افزایش حملات باج افزاری باعث انتشار این نامه سرگشاده نشده است بلکه تغییر روش حمله مهاجمان از هدف قرار دادن «داده ها» به سمت خسارت زدن به «زیرساخت‌های حیاتی» علت انتشار این نامه است. کاخ سفید در این نامه پنج روشی را تشریح می‌کند که شرکت‌ها می‌توانند دنبال کنند تا مراقبت بهتری از خود داشته باشند. کاخ سفید همچنین اهم اقدامات خود در این زمینه را تشریح کرد که مبتنی بر اتحاد با سایر کشورها است تا بتوانند کشورهایی مثل روسیه را که به چنین مهاجمانی پناه می‌دهند، وادار به پاسخگویی کنند. کاخ سفید در پی عملیات نفوذ به شرکت جی بی اس فودز اعلام کرد این مهاجمان احتمالا در روسیه مستقر هستند. پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اکنون این گروه هکری را معرفی کرده است. نام این گروه «آر اِویل» (REvil) نام دارد. آن‌ها بسیار شناخته شده هستند و تصور می‌شود که در روسیه فعالیت کنند. قطعا این موضوع در دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، که قرار است دو هفته دیگر در ژنو برگزار شود - مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۹۲٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha