۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
خودکفایی در تجهیزات مقابله با کرونا با حمایت از شرکت های دانش بنیان

خودکفایی در تجهیزات مقابله با کرونا با حمایت از شرکت های دانش بنیان

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پرداخت ۳ هزار میلیارد تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در دو هفته اول شیوع کرونا در کنار همت جوانان ایرانی موجب خودکفایی سریع کشور در تجهیزات مقابله با کرونا شد.

به گزارش بازار، اسماعیل قادری فر، معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: شرکت‌های دانش بنیان پس از شیوع کرونا در کشور بلافاصله بسیج شدند و در سه حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان ورود کردند. از محصولات آن‌ها در حوزه پیشگیری می‌توان به ماسک و مواد ضدعفونی اشاره کرد، به طوری که کمبود کشور در این حوزه‌ها به سرعت از بین رفت و به خودکفایی کامل رسیدیم و حتی دانش ساخت ماشین آلات آن را هم بومی کردیم.

وی افزود: در حوزه تشخیص نیز کیت‌های تشخیص را به سرعت با استانداردهای جهانی تولید کردیم. در حوزه درمان هم داروهای مورد نیاز کادر درمان و تجهیزاتی مانند ونتیلاتور را در سخت‌ترین شرایط تحریمی ساختیم؛ و در گام چهارم در حوزه تولید واکسن ۷ پروژه را در دست اجرا داریم.

قادری ضمن تشکر از رسانه ملی برای تخفیف به شرکت‌های دانش بنیان در تعرفه تبلیغات، درباره اقدامات این شرکت‌ها در فناوری‌های پیچیده گفت: مخازن تحت فشار یکی از محصولات با فناوری پیچیده و البته خطرناکی است که شرکت‌های دانش بنیان با بالاترین استاندارد جهانی آن را تولید کردند.

"محمد محمودیان" مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی دیگر میهمان این گفتگو درباره پرداخت تسهیلات به شرکت دانش بنیان آسیب دیده از کرونا گفت: پس از شیوع کرونا در کشور صندوق نوآوری برای تولید محصولات مورد نیاز مقابله با کرونا به شرکت‌های دانش بنیان فراخوان داد و در همین راستا در همان دو هفته اول ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت‌ها پرداخت شد که این اقدام موجب تولید سریع محصولات مورد نیاز کشور مانند ونتیلاتور، ماسک‌های معمولی و سه بعدی و مانند آن شد.

وی افزود: البته برخی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های دیگر مانند بخش گردشگری در دوران کرونا دچار مشکل شدند که در نهایت به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات کم بهره پرداخت شد.

محمودیان درباره کمک‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای بازاریابی محصولات این شرکت‌ها گفت: با توجه به این که خریداران محصولات دانش بنیان هم در دوران کرونا دچار مشکل شدند، با کمک شبکه بانکی روش خرید اقساطی را راه اندازی کردیم. همچنین با کمک به شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، راه معرفی محصولات این شرکت‌ها را تسهیل کردیم.

کد خبر: ۹۲٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha