۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کانون تحول و حرکت در دولتم، جهش تولید خواهد بود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

کانون تحول و حرکت در دولتم، جهش تولید خواهد بود

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تحول و حرکت جدی در شاخص‌های مختلف ایجاد کرد و کانون این حرکت در دولت من، جهش تولید خواهد بود.

به گزارش بازار، این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه یک سیما افزود: من متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در جنوب شهر تهران هستم و در خانواده‌ای مذهبی متولد شدم و پدرم پهلوان بود. داور بین المللی کشتی و از دوستان مرحوم جهان پهلوان تختی بودم و از پدرم مردمداری، جوانمردی و صداقت یاد گرفتم.

وی افزود: ۱۲ ساله بودم که با انقلاب اسلامی یک حیات مجدد و یک زندگی جدید برایم آغاز شد و هنوز چند سالی نگذشته بود که در ۱۵ سالگی در ابتدای دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام، ایران عزیز و شما مردم گرامی پا در صحنه نبرد گذاشتم.

زاکانی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در عاشورای ۳ یکی از همرزمانم روی سیم خاردار خوابید تا بیش از ۱۰۰ نفر را از میدان مین عبور دهد و اگر او روی سیم خاردار نمی‌خوابید هر ۱۰۰ نفر به شهادت می‌رسیدند.

او افزود: هنوز از خاطرم نرفته است که شهید اصغر ارسنجانی با اینکه مجروح بود، در عملیات کربلای ۸ در سال ۶۶ وقتی داشت خط شکسته می‌شد سراسیمه خودش را به انتهای خط رساند و گفت عقب نشینی شده است و وقتی عقب نشینی کردیم یکی از دوستانم میگفت دیدم اسیرها روی سر فرمانده گردان میثم یعنی شهید اصغر ارسنجانی ریختند که هنوز هم پیکر مطهرش به میهن باز نگشته است.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه هزاران دلیل برای روی سیم خاردار نخوابیدن هست و هزاران دلیل متعدد برای فراموشی مسئولیت‌ها و نرسیدن به آخرین سنگر توسط اصغر ارسنجانی هست، اما آنان کجا و برخی از مسئولین ما کجا گفت: امروز بنده هم به شدت بیمناکم و هم به شدت امیدوار. بیمناک از اختاپوس فساد و فقر و تبعیض و دشمنان خارجی و دنباله‌روهای داخلی آن‌ها و امیدوار به همت شما مردم.

وی بااشاره به اینکه آنچه امروز فراروی ماست یک تناقض است گفت: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم در صحنه، جغرافیای سیاسی فوق العاده با ارزش در کنار امکانات ویژه‌ای خداوند بزرگ در اختیار این ملت قرار داده ازیک سو و فقر فساد و تبعیض بیکاری و مشکلات متعددی که امروز کمر مردم را خورد کرده است از سوی دیگر یک تناقض است.

زاکانی هدف خود از ورود به عرصه انتخابات را مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد عنوان کرد و افزود: ما امده ایم تا در این مسیر آنچه که داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پس از جنگ پا در عرصه علم آموزی گذاشتم و درسال ۶۸ پس از ۸ سال ترک تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشجو پذیرفته شدم و تحصیلاتم را تا تخصص در پزشکی هسته‌ای ادامه دادم افزود: امروز به عنوان معلم دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خدمت شما مردم هستم ودرهمه این سال‌ها می‌توانستم از تحصیلاتم درامدی کاملاً حلال داشته باشم، اما خودم را وقف شما مردم کردم و به هیچ وجه تا به امروز به جز در بیمارستان دولتی هیچ شغلی را در عرصه پزشکی نپذیرفتم.

او با بیان اینکه همزمان در دوره دانشجویی وارد فعالیت‌های دانشجویی شدم و با مسائل اجتماعی و مشکلات و سیاست ورزی آشنا شدم گفت: اداره بزرگترین تشکل دانشجویی کشور با ۲۲۰۰ شعبه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و پرچمداری آزادی طلبی، عدالت خواهی، استقلال جویی و علم طلبی را با همراهان و دوستانم متقبل شدم و درپایان این دوره یک تجربه گرانب‌ها بدست اوردم که آغازی بود بر فعالیت‌های سیاسی و حضور در عرصه حکمرانی.

کد خبر: ۹۲٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha