۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
تلاش ایران و روسیه برای برگزاری شانزدهمین اجلاس مشترک
در دیدار وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه مطرح شد؛

تلاش ایران و روسیه برای برگزاری شانزدهمین اجلاس مشترک

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه برای برگزاری شانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه در آینده نزدیک به صورت حضوری در شهر مسکو توافق کردند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در ادامه سفر خود به سن‌پترزبورگ صبح امروز با "نیکولای شولگینوف"، وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد.  

وزیر نیرو در این دیدار با بیان اینکه پروژه احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک بندرعباس به اتمام رسیده، به برگزاری رسمی مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ ۱۰ ژوئن اشاره و از نمایندگان روسی برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

همچنین در این دیدار طرف روس، برای صدور ویزای تجاری برای تجار ایرانی که به دلیل شرایط کرونایی با محدودیت هایی مواجه شدند، قول مساعد بررسی و ارائه تسهیلات بیشتر در این زمینه داد.

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد: باوجودتحریم‌های آمریکا علیه ایران، فدراسیون روسیه همچنان روابط اقتصادی و تجاری خود را با جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده و نه تنها تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نگرفت بلکه تلاش‌هایی را برای توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین انجام داد.

روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه ایران و روسیه همچنین توافق کردند، با توجه به عزم و اراده سران دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری فی‌مابین تغییراتی را در فرآیند و تشریفات اداری مربوط به پیگیری پروژه‌ها را تغییر داده و مورد آسیب‌شناسی و بازنگری قرار دهند و همچنین در رابطه با هماهنگی‌ها و انسجام بخشی‌ مربوط به پیگیری پروژه‌ها سرعت‌العمل داشته باشند.

در این دیدار طرفین زمان ابراز رضایت از اتمام فرایند اداری و فنی مربوط به پروژه سیریک توافق کردند، در روند مربوط به تامین مالی سایر پروژه‌های تعریف شده جهت استفاده از باقیمانده وام ۵ میلیارد دلاری دولتی روسیه در ایران تسریع کنند.

طرفین همچنین توافق کردند که مقدمات برگزاری شانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه را در آینده نزدیک به صورت حضوری در شهر مسکو فراهم کنند.

کد خبر: ۹۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha