۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
قطع برق در ۲۲ استان کشور صحت ندارد
شرکت توانیر اعلام کرد

قطع برق در ۲۲ استان کشور صحت ندارد

شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در واکنش به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اعمال خاموشی در ۲۲ استان کشور این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص قطعی برق در ۲۲ استان کشور، تاکید می‌شود که برای همه استان ها سقف مصرفی قابل تامین متناسب با جمعیت مصرف کننده (اعم از خانگی، صنایع، کشاورزی) تعیین شده است که در صورت عبور از آن سقف، ناچار به اعمال محدودیت خواهند شد در عین حال استانی که بتواند مصرف برق خود را مدیریت و از سقف تعیین شده عبور نکند، خاموشی در آن استان اعمال نخواهد شد.

توانیر در اطلاعیه خود آورده است: بدلیل افزایش شدید مصرف برق و ضرورت اطلاع رسانی و آمادگی مردم برای کاهش مصرف، شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها موظف به انتشار جداول خاموشی‌های احتمالی شده‌اند که بدلیل همکاری صنایع، کشاورزان و مردم  در روزهای اخیر خاموشی اعمال نشده است.

توانیر اعلام کرد: تنها با رعایت سه نکته قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا۱۸) می‌توان از بروز خاموشی جلوگیری کرد.

در عین حال با توجه به اینکه هم اکنون ۲هزار مگاوات از مصرف برق کشور را استخراج کنندگان غیرمجاز رمز رز به صورت غیرقانونی مصرف می کنند، از هموطنان خواهشمندیم که به منظور تداوم پایدار جریان برق و جلوگیری از قطع برق، در صورت مشاهده مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، مراتب را از طریق پایگاه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php  به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره مند شوند.

کد خبر: ۹۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha