۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
ساخت ۳ میلیون مسکن در ۴ سال نخست
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ساخت ۳ میلیون مسکن در ۴ سال نخست

همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه دولت من در حوزه مسکن این است که در چهار سال نخست بتوانیم سه میلیون واحد مسکونی را به ویژه برای جوانان احداث کنیم.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی افزود: مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان به ویژه تأمین مسکن آنان، امنیت روانی جامعه را دچار مشکل کرده که با دو راه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؛ راه نخست پیگیری طرح ملی مسکن است و براساس آن سالی ۶۰۰ هزار مسکن باید ساخته شود و برنامه دوم ساخت مسکن استیجاری برای جوانان ازدواج کرده است.

وی گفت: در بسیاری از کشورها ساخت مسکن توسط دولت‌ها انجام نمی‌شود در واقع دولت‌ها بستر لازم از جمله واگذاری زمین‌های ارزان قیمت و حتی رایگان را در بخش‌هایی که نیاز به پایین آوردن قیمت مسکن است انجام می‌دهیم و ساخت مسکن توسط مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: علاوه بر ساخت مسکن، دولت باید نهادهای عمومی دولتی به ویژه شهرداری‌ها را ترغیب کند در عرصه ساخت مسکن ورود کنند و اگر هم به امکاناتی نیاز دارد دولت در اختیارشان قرار دهد تا بتوانیم مسکن استیجاری را تولید کنیم.

همتی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مسکن‌های استیجاری در اختیار جوانانی که تازه ازدواج می‌کنند قرار می‌گیرد و به تدریج که وضع و بنیه مالی آن‌ها تقویت می‌شود و می‌توانند مسکن خریداری کنند جای خود را به جوانان تازه ازدواج کرده که در سطح درآمدی پایین تری هستند، می‌دهند.

وی گفت: این اقدام از زمینه‌های اصلی کار برای جوانان است ضمن این که اکنون واحدهای مسکونی خالی زیادی داریم که باید با اجرای سیاست‌های تشویقی، دارندگان این واحدها را ترغیب کنیم که مسکن را عرضه کنند و اجاره دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بخش مهمی از ارزش قیمت مسکن به علت انتظارات تورمی بود که اگر انتظارات تورمی کنترل شود حتماً در تثبیت قیمت و حتی کاهش قیمت مسکن مفید خواهد بود.

همتی ادامه داد: امیدواریم با اقداماتی که در برنامه خود داریم بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکل مسکن جوانان را حل کنیم.

کد خبر: ۹۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha