۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
همدان سیزدهمین استان کم بارش کشور با ۴۱ درصد کاهش بارندگی
استاندار همدان اعلام کرد:

همدان سیزدهمین استان کم بارش کشور با ۴۱ درصد کاهش بارندگی

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه همدان سیزدهمین استان کم بارش کشور با ۴۱ درصد کاهش بارندگی است، گفت: بخش زیادی از حل مشکل کم آبی با اطلاع رسانی رسانه ها و همکاری مردم قابل حل است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکل تأمین آب شرب نداشته باشیم؛ گفت: با وجود کاهش ۴۱ درصدی بارندگی و خطر کم‌آبی سعی می کنیم مشکل تامین آب نداشته باشیم اما مردم همکاری کنند.

شاهرخی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از محوری‌ترین امور توسعه است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در راستای توسعه استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در کشور و در استان همدان در حوزه توسعه سدها عملکرد خوبی داشته است؛ گفت: آب از مهمترین بخش‌های توسعه‌ای است و در سال‌های اخیر سه سد در استان همدان راه‌اندازی شد که به واسطه آنها بخشی از مشکلات تامین آب استان حل شد.

استاندار همدان با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته این موضوع را مشکل بزرگی دانست و افزود: اقدامات خوبی در دست اقدام است تا مشکل خاصی در استان همدان نداشته باشیم.

وی خواستار همراهی مردم در مصرف بهینه آب شد و با بیان اینکه در این زمینه نیاز به همکاری داریم؛ بیان کرد: حل مشکل فاضلاب نیز که پیش از این سلامتی شهروندان را تهدید می‌کرد اقدام ارزشمندی بود و باید این مهم را مد نظر قرار داد.

شاهرخی با بیان اینکه باید با روش‌های نوین زمینه صرفه‌جویی، مصرف بهینه آب و کشت‌های کم‌آب‌بر را در دستور کار قرار دهیم خواستار توجه به این مهم شد و گفت: بخش زیادی از حل مشکل کم آبی با اطلاع رسانی رسانه ها و همکاری مردم قابل حل است.

وی عنوان کرد: همدان سیزدهمین استان کشور به لحاظ کمبود بارش است و بارندگی نسبت به سال قبل ۴۱ درصد کاهش دارد.

گفتنی است؛ استاندار همدان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار همدان و مدیران وزارت نیرو از سد اکباتان، تصفیه خانه آب شرب سد اکباتان، تصفیه خانه آب شرب شهید بهشتی و تصفیه خانه فاضلاب همدان با توجه به اهمیت موضوع آب بازدید کرد.

کد خبر: ۹۲٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha