۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
یارانه‌ها در دولت ما پرداخت خواهد شد اما به عدالت
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

یارانه‌ها در دولت ما پرداخت خواهد شد اما به عدالت

رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یارانه‌ها در دولت ما پرداخت خواهد شد، اما به عدالت.

به گزارش بازار، حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه یارانه‌ها باید عادلانه پرداخت شود، یارانه‌ها را به دو بخش یارانه آشکار و یارانه پنهان تقسیم کرد و افزود: یارانه‌های پنهانی است که افراد خاصی از آن بهره مند می‌شوند چرا که همه مردم ماشین ندارند و برخی از خانواده‌ها چهار تا پنج ماشین دارند، ولی خانواده‌هایی داریم که در روستاها زندگی می‌کنند یا شهرهای کوچک که میزان استفاده آن‌ها از یارانه سوخت اندک است. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس پرداخت یارانه‌ها به صورت عادلانه این است که یک عده خاصی از یارانه‌ها استفاده نکنند و با عدالت تقسیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اجرای عدالت را یکی از مسائل اصلی دولت خود ذکر کرد که باید نه در لفظ بلکه در عمل صورت گیرد و افزود: مردم باید احساس عدالت کنند و ظرفیت‌ها و امکانات کشور به همه اختصاص یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درصدی از این صندوق خزانه دوم دولت باید ۳۵ درصد به تولید اختصاص یابد و موجب ارتقاء بهره وری تولید شود. حجت الاسلام والمسلمین

رئیسی افزود: بحث این است که آیا این پرداخت می‌شود و آنچه که ما اطلاع داریم بخشی که باید به تولید اختصاص پیدا کند آن چنان که باید حمایت از تولید کند، نمی‌کند و در اختیار تولید نیست و ما هم بنا داریم آنچه را که در قانون به میزان ۳۵ درصد برای افزایش بهره وری و ارتقاء تولید مشخص شده حتماً در اختیار تولید قرار دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که باید دخل و خرج مربوط به یارانه‌ها باید شفاف باشد، گفت: به شفاف سازی در دولت عقیده داریم و معتقدیم شفاف سازی با سخن نمی‌شود و باید دولت پشت ویترین باشد و بخش‌های مختلفی باید پشت ویترین قرار بگیرند و مردم، قوا، تصمیم سازان و تصمیم گیران در جریان قرار بگیرند که این امر هم از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند و هم می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به دولت و دولتمردان افزون کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در این خزانه دوم دولت در کنار خزانه کل حتماً باید شفاف باشد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد و مردم آگاه می‌شوند که آنچه که به عنوان یارانه وجود دارد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و آن چیزی که جاهای دیگر نیز هزینه می‌شود محل هزینه آن‌ها مشخص و دارای حساب و کتاب است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت وی برای عادلانه کردن یارانه‌های برق و گاز افزود: بنزین مسئله مهمی است و مسئله سوخت مسئله قابل توجهی است که عده‌ای استفاده می‌کنند و عده‌ای بالاترین مصرف را دارند و عده‌ای اصلاً مصرف نمی‌کنند، اما سوخت متعلق به همه کشور و مردم است و باید ترتیبی داد که ساز و کار خاصی در این زمینه وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این زمینه دو تا سه سازکار مطرح شده است از جمله دانشگاه شریف، مجلس و دولت ساز و کارهای مختلفی را مطرح کرده اند، اما آنچه مسلم است باید در این زمینه تصمیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: یک طرحی وجود دارد و آن این است که اگر کسی از حق سوخت خود استفاده کرد که انجام می‌دهد و اگر استفاده نکرد در اختیار دیگران قرار دهد و از پول آن استفاده کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمینه توزیع عادلانه یارانه در کشور باید حتماً تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه برای ایجاد تحول در نظام مالیاتی کشور افزود: در طرح قبلی قرار بود رضایت مؤدیان دیده شود، قرار بود کاهش هزینه اخذ مالیات دیده شود، قرار بود افزایش مالیات دیده شود، اما این اتفاق نیفتاد و حتی قانونی که بعد داشتیم که تکلیف می‌کرد که نسبت به نصب پایانه‌های فروشگاهی تا بهمن ۹۹ باید این کار انجام شود متأسفانه اجرا نشد و سوال این است که چرا اجرا نشد و چرا در جهت شفاف سازی و اجرای عدالت عمل نشد؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ما راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی است که تمام داده‌ها به این سامانه داده شود، فعالیت‌های اقتصادی شفاف و روند کار اقتصادی کاملاً روشن شود، از فراز مالیاتی کاملاً جلوگیری شود و یک عدالت مالیاتی اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تا زمانی که این سامانه‌ها را فعال نکنیم شاهد ضعف‌ها و اشکالات جدی خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در خصوص فرار مالیاتی آمارهای مختلفی از جمله ۷۰ هزار، ۱۵۰ هزار میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد، گفت: آنچه که مسلم است به میزان مالیات دریافتی ما فرار مالیاتی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این فرار مالیاتی در مشاغلی است که بیشترین درآمدها را دارند و کمترین پرداخت مالیاتی.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیراً بخش مالیاتی دولت مواردی از فرارهای مالیاتی را برای قوه قضائیه و دادگستری فرستاده بودند که فرارهای مالیاتی کلان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: باید ساز و کاری را تنظیم کنیم که فرار مالیاتی در کشور به صفر برسد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا یک کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات دولت را پرداخت می‌کند، اما افرادی که میلیاردی و مبالغ بسیار زیادی کسب درآمد می‌کنند مالیات خود را پرداخت نکنند که از نظر ما این بی عدالتی محض است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دولت حتماً باید سامانه مالیاتی فعال شود و هم فرار مالیاتی شناسایی شود هم کسب و کارها کاملاً روشن شود و هم داده‌های سامانه داده‌های شفاف باشد و مؤدیان مالیاتی راضی باشند و نحوه ستاندن مالیات نحوه پرهزینه‌ای نباشد و این کار باید تا امروز می‌شد و سوال جدی این است که چرا نشده است؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا اجازه داده شده به عده‌ای که جیب ملت را خالی کنند و به ثروت کشور خیانت کنند و بیت المال را ببرند و ما اینگونه در بحث انتخابات بنشینیم و بگوییم که حتماً این کار انجام شود و ما در دولت خود با جدیت این امر را پیگیری خواهیم کرد و انجام خواهیم داد.

کد خبر: ۹۲٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha