۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
۱۳۳۰ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزوده می‌شود
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین:

۱۳۳۰ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزوده می‌شود

قزوین- معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: یک هزار و ۳۳۰ هکتار امسال با هدف پاسخ به تقاضاهای سرمایه گذاران و کمک به جهش تولید و رفع موانع آن به اراضی شهرک‌های صنعتی استان افزوده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، کاظم رضا قلیان با بیان اینکه توسعه اراضی در شهرک های صنعتی تقاضاپذیر قزوین انجام می شود، افزود: ۴۰۰ هکتار از توسعه شهرک های صنعتی استان قزوین به شهرک صنعتی کاسپین یک اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اراضی شرقی شهرک کاسپین یک به این شهرک الحاق خواهد شد، افزود: این اراضی متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و با پیگیری های معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا در راستای تقویت سرمایه گذاری و پاسخ به تقاضای سرمایه گذاران بخش صنعت به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران واگذار شود.

رضا قلیان با بیان اینکه طراحی فاز جدید شهرک صنعتی "کاسپین یک" تهیه شده و آماده اجراست، اظهار داشت: امیدواریم اسناد و امور اداری مربوط به واگذاری و انتقال اراضی یاد شده هرچه زودتر انجام شود تا با الحاق آن به شهرک کاسپین یک عملیات ایجاد زیرساخت و واگذاری زمین به سرمایه گذاران انجام شود.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در شهرک صنعتی لیا نیز شاهد توسعه ۳۰۰ هکتاری خواهیم بود.

‌وی با بیان اینکه اولویت تامین زمین برای سرمایه گذاران صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اراضی ملی و دولتی است،اظهار داشت: اراضی مورد نیاز برای اجرای فاز جدید شهرک صنعتی لیا با توجه به نبود زمین مناسب دولتی و ملی از مستثنیات تامین می شود ‌و در این راستا در حال خریداری اراضی مورد نظر هستیم.

رضا قلیان ادامه داد: براساس قوانین و مقررات در صورت نبود زمین مناسب دولتی و ملی برای آماده سازی و ایجاد زیرساخت به منظور واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی که دستگاهی دولتی و متولی تامین زمین و ایجاد زیرساخت برای سرمایه گذاران بخش صنعت است می تواند اراضی مورد نظر را از افراد حقیقی و حقوقی که صاحب سند شش دانگ هستند خریداری کنند و پس از آماده سازی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین از برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری شهرک صنعتی حیدریه تاکستان خبر داد و گفت: با پیگیری های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان بازرسی اراضی که پیش از این برای ساخت واحدهای خودروسازی در اختیار مجموعه ایران خودرو قرار گرفته بود خلع ید و به زودی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اراضی یاد شده در مرحله انتقال سند است و بخشی از منطقه ویژه اقتصادی تاکستان را شامل می شود و پس از ایجاد زیر ساخت های لازم،  واحدهای صنعتی با فناوری بالا در آن مستقر خواهند شد.

رضا قلیان افزود: سه واحد تولیدی مستقر در این محدوده نیز به شهرک صنعتی حیدریه الحاق می شوند و از خدمات شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: تمهیداتی برای انتقال آب، برق و گاز و ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب در اراضی جدید شهرک صنعتی حیدریه اتخاذ شده تا این زمین ها آماده واگذاری به سرمایه گذاران و استقرار صنایع شوند.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: در شهرک صنعتی "کاسپین ۲" یا آبیک نیز توسعه ۳۰ هکتاری پیش بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است و زمین های آن از ضلع شمال شرق این شهرک تامین خواهد شد.

رضا قلیان خاطرنشان کرد: تهیه و تامین اراضی جدید در شهرک های صنعتی تقاضاپذیر به منظور جذب سرمایه گذار در راستای کمک به جهش تولید انجام می شود و به تحقق شعار سال " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نیز کمک می کند و توسعه اشتغال و صنعت را برای استان و کشور به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر: ۹۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha