۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
 ۳۰ درصد مطالبات کلزاکاران مازندران پرداخت شد
مدیرکل غله مازندران:

۳۰ درصد مطالبات کلزاکاران مازندران پرداخت شد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پرداخت ۳۰ درصد مطالبات کلزاکاران معادل ۱۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، عباسعلی وفایی نژاد افزود: از آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا تاکنون ۵ هزار و ۹۴۰ تن کلزا به ارزش  ۶۲۹ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال از کشاورزان مازندران خریداری شد که ۱۱۳ سند ثبت شده در سامانه بانک به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وفائی نژاد با اشاره به پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات کلزاکاران استان تصریح کرد: مابقی مطالبات نیز بزودی پس از ثبت اطلاعات در سامانه بانک بصورت مرحله ای به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان است.

وفائی نژاد تاکید کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت ماه فصل خرید تضمینی کلزا به صورت رسمی آغاز شد گفت: تاکنون ۱۰ مرکز از ۱۴ مرکز تجهیز و برنامه ریزی شده در استان برای خرید تضمینی کلزا فرآیند خرید این دانه روغنی را انجام دادند و سایر مراکز نیز به تناسب برداشت و ارائه محصول آماده خرید این محصول است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در ادامه به خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۶۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه تا تاریخ ۱۰ خرداد تمامی مطالبات گندمکاران کشور پرداخت شد اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در مازندران از ۹ خرداد آغاز و اسناد آن برای ثبت در سامانه جامع خرید تضمینی به بانک ارسال گردید.

وفائی نژاد با اظهار امیدواری گفت: با توجه به تمهیدات بعمل آمده پرداخت بهای گندم تحویلی بموقع و با ثبت اطلاعات در سامانه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

کد خبر: ۹۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha