۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
درصدد تولید سامانه معاملات بومی هستیم
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

درصدد تولید سامانه معاملات بومی هستیم

روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: با توجه به دانش و توانایی دانش آموختگان دانشگاه تهران، درصدد تولید سامانه بومی برای معاملات هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را هرچه سریعتر به بهره برداری برسانیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، به عملکرد سامانه معاملات نسبت به رشد قابل توجه حجم معاملات اشاره کرد و گفت:‌ طی یکسال اخیر اتفاقات مختلفی رخ داد که  در روند معاملات بازار سرمایه تاثیر گذار بود، با توجه به این امر میزان معاملات هم به طور قابل توجهی رشد کرد که به واسطه آن هسته معاملات  تحت فشار قرار گرفت با این حال و با تمام مشکلات شرکت فناوری اطلاعات در حفظ پایداری سامانه تلاش گسترده ای داشت.

وی افزود: البته که مواردی مانند تاخیر یا کندی سامانه ایجاد شده بود اما با توجه به توسعه‌ هایی که انجام شد یعنی رفع باگ ها، از دست رفتن سامانه را شاهد نبودیم. در حال حاضر یک تیم تخصصی سامانه معاملات در حال فعالیت هستند تا بتوانند سامانه معاملات را توسعه دهند و بر اساس نیازهایی که بازار سرمایه دارد بتوانیم پاسخگو باشیم و حجم بالای معاملات را پشتیبانی کنیم، البته راه سختی برای ایجاد ظرفیت های مورد نیاز در پیش است.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ادامه داد: سامانه معاملات حدود ۱۴ سال گذشته از یک شرکت فرانسوی خریداری شد که ۳ سال پیش هم این سامانه به روز رسانی شده است اما درصدد هستیم تا در صورت امکان یک بروز رسانی جدید از شرکت ارائه دهنده دریافت کنیم. البته با توجه به تحریم ها ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم اما چون شرکت ارائه دهنده یک شرکت اروپایی است امیدواریم تعاملات لازم را داشته باشیم.

دهقان خاطرنشان کرد: درصدد تولید سامانه بومی هستیم در این راستا یک تیم تخصصی از دانشگاه تهران در حال فعالیت بر روی این سامانه هستند و امیدواریم در چند سال آینده سامانه ای که تولید خود کشور است را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات سامانه معاملاتی گفت: گاهی اوقات سامانه معاملاتی با توقف مواجه می شد که با توجه به توسعه های انجام شده مشکلات رفع شد، اما باید در نظر گرفت که ذات سامانه فناوری و معاملاتی در تمام دنیا بدین صورت است که دچار مشکل و اختلال می شوند، البته تیم فناوری درصدد رفع مشکلات هستند تا اختلالات تکرار نشود اما چنین رخدادی در سامانه طبیعی است.

کد خبر: ۹٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha