۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
امضاء تفاهم‌نامه ۵۷۸ میلیارد تومانی با سازمان راهداری کشور
با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی رقم خورد؛

امضاء تفاهم‌نامه ۵۷۸ میلیارد تومانی با سازمان راهداری کشور

بجنورد- صبح امروز تفاهم نامه ای به ارزش ۵۷۸ میلیارد تومان با مشارکت سازمان راهداری کشور و استانداری خراسان شمالی به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان بابیان اینکه از مبلغ فوق ۳۴۶میلیارد تومان سهم حوزه وزارت راه است، افزود: در این تفاهم‌نامه شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی در حوزه اعتبارات هستیم که با این اعتبارات چشمگیر و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه و سهم استانی می‌توانیم شاهد تحول در حوزه راه‌های استان باشیم ‌.

شجاعی، رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، احداث ابنیه فنی، ایمن‌سازی راه‌های اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان را از جمله اولویت‌های مهم این تفاهم‌نامه ذکر کرد ‌.

وی به شاخص ۲۶ درصدی رشد در حوزه آسفالت راه‌های روستایی اشاره و تصریح کرد: همچنین باهمت حوزه راهداری استان و پلیس راهور ۶.۵ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمن‌سازی نقاط آسیب را شاهد هستیم.

شجاعی به اقدام خوب مجلس و نمایندگان مجلس استان در راستای اختصاص اعتبار برای ردیف محرومیت‌زدایی از محل یارانه‌ها افزود: ۴۷۸ میلیارد تومان از این محل برای خراسان شمالی مصوب شده که امیدواریم از این محل در حوزه آب و راه استان حداکثر بهره را ببریم.

در ادامه این نشست معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در استان اصفهان همین تفاهم‌نامه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان منعقد شد که با پیگیری و سخت‌کوشی دکتر شجاعی این تفاهم‌نامه در استان به ارزش ۵۷۸ میلیارد تومان به امضا رسید که تحول عظیمی در حوزه راه‌های این استان را شاهد خواهیم بود.

داریوش امانی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه شصت درصد اعتبارات ملی و چهل درصد استانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز ، آسفالت راه‌های فرعی و اصلی و تجهیز و امکانات راهداری از اولویت‌های اصلی این تفاهم‌نامه است.

کد خبر: ۹۱٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha