۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
سیر صعودی نرخ بیکاری در ایتالیا

سیر صعودی نرخ بیکاری در ایتالیا

بیکاری در ایتالیا همچنان روندی صعودی دارد.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایتالیا «ایستات» اعلام کرد، شاخص نرخ بیکاری در این کشور در ماه اوریل، چهارمین ماه میلادی به ده و هفت دهم درصد افزایش یافت که در ۳ سال گذشته بی سابقه است و نرخ بیکاری جوانان سی و سه و هفت دهم درصد ثبت شده است.

در ماه آوریل همچنین تعداد افراد جویای کار در ایتالیا به ویژه در مناطق جنوبی این کشور نیز به بیش از ۸۷۰ هزار نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

یک کارگر ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: دولتمردان ما می‌گویند که اشتغال زایی از استان‌های جنوبی کشور شروع می‌شود، چطور چنین چیزی ممکن است در حالی که تعداد زیادی از کارخانه‌ها در جنوب از جمله کارخانه‌ای که من در آن کار می‌کنم در استانه تعطیلی قرار گرفته اند.

پیامدهای سنگین ناشی از بحران کرونا در ایتالیا به عنوان سومین قدرت اقتصادی حوزه یورو، فشار سنگینی را به لحاظ مالی بر خانواده‌های ایتالیایی وارد کرده است.
 
اتحادیه‌های کارگری ایتالیا هشدار دادند، با کاهش وخامت بحران کرونا در ایتالیا و پایان حمایت‌های دولتی از کارکنان مشاغل از جمله ممنوعیت اخراج کارکنان و کارمندان تا ۲ ماه دیگر، این کشور را در استانه بیکاری گسترده قرار داده است.

کد خبر: ۹۱٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha