۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
برای مقابله با فساد، نظام جامع شفافیت را طراحی کرده ایم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

برای مقابله با فساد، نظام جامع شفافیت را طراحی کرده ایم

قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای مقابله با فساد، طراحی نظام جامع شفافیت است.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در این مسیر برنامه‌هایی را ذیل نظام جامع شفافیت آماده کرده ایم که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات در این زمینه باشد.

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از راهکارهای اصلی اصلاح ساز وکارها مثل ساختارهای نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی، مالیات و بانک هاست چرا که معتقدیم اگر ساز وکارها مبتنی بر عدالت و قانون شکل بگیرد، خود به خود ضد فساد می‌شود زیرا فساد در مقابل عدالت است.

قاضی زاده هاشمی گفت‌: دومین عامل فساد اشخاص هستند که در این باره ذیل همان نظام جامع شفافیت، به کارگیری نیروهای شایسته طراحی شده است که در انتخاب این نیروها نیز شفاف عمل خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سومین موضوع مهم در مقابله با فساد، مراقبت از مدیران به ویژه مدیران تراز اول است که اتفاقا ما در همین زمینه مورد اعتمادترین افراد را به کار می‌گیریم، اما در عین حال به هیچ یک از مسئولان اعتماد نخواهیم کرد تا آن فرد مسئول احساس کند همه حرکات، سکنات، رفتارها و تصمیماتش تحت نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید رفتار مدیران یک دولت به گونه‌ای باشد که مثلا بگوییم، چون فلان شخص، به ما کمک کرده و یا در ستاد ما بوده است و یا از تبار و رفقای ماست، فسادش را نادیده بگیریم بلکه اتفاقا باید محکم و جدی برخورد کنیم. علاوه بر آن در نظام جامع شفافیت، موضوع مهم تعارض منافع را نیز در نظر گرفته ایم.

کد خبر: ۹۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha