۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تفاهم قزاقستان و شرکت‌های فناور گلستان برای اجرای ۸ پروژه
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبرداد؛

تفاهم قزاقستان و شرکت‌های فناور گلستان برای اجرای ۸ پروژه

گرگان- غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: هشت پروژه فن آور در زمینه های مختلف توسط شرکت های پارک علم و فناوری گلستان به سفارش قزاقستان انجام خواهد شد.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: درنشست مشترک با سرکنسولگری قزاقستان، اتاق بازرگانی و پارک و علم و فناوری گلستان توافقاتی انجام شد که بر اساس آن کشور قزاقستان نیازهای فن آورانه خود را به ما اعلام کرد و در صورت قابلیت تامین پارک علم و فناوری برای تجاری سازی نیازها اقدام خواهد شد.

وی افزود: با توافق های انجام شده در این نشست هشت پروژه فن آور در زمینه دستگاه آب شیرین کن، کارخانه سود سودآور، موتورهای الکتریکی، ساخت ایستگاه راه آهن، استادیوم سوارکاری، ساخت گلخانه برای اجرا از سوی کشور قزاقستان به پارک علم و فناوری گلستان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه کشور قزاقستان نیازهای خود را پیوسته به ما اعلام خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک هیات تجاری به دعوت ایران از قزاقستان برای بازدید از واحدهای فن آور به منظور توسعه صادرات به ایران سفر خواهد کرد.

غفاری یادآور شد :همچنین در این نشست مسئله توریست سلامت نیز مورد بررسی قرار گرفت و توافق شد تا با تسهیل روادید سفر به دو کشور به منظور تجاری سازی نسبت به گذشته آسان تر شود.   

رییس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: همچنین در سفری که آینده نزدیک سفیر قزاقستان به گرگان خواهد داشت از یک واحد دانش بنیان بازدید بعمل خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری تور سرمایه‌گذاران و فناوران بین دو کشور، ارائه لیست حمایت‌های قزاقستان از ایجاد واحدهای تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در قزاقستان و انجام بازدید از برخی دستاوردهای واحدهای فناور پارک علم و فناوری گلستان از دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه بود.

کد خبر: ۹۱٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha