۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تعطیلی همه شعب شرکت فرآورده‌های گوشتی «جی بی اس» آمریکا
به دلیل حمله سایبری صورت گرفت؛

تعطیلی همه شعب شرکت فرآورده‌های گوشتی «جی بی اس» آمریکا

شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس آمریکا بزرگترین تولیدکننده گوشت جهان، به دنبال یک حمله سایبری و قطع تولید تمام کارخانه‌هایش، تعطیل شد.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی بلومبرگ از تعطیلی همه شعب شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس آمریکا، بزرگترین تولیدکننده گوشت جهان، به دنبال یک حمله سایبری و قطع تولید تمام کارخانه‌های آن که تقریبا یک چهارم نیاز مردم آمریکا را فراهم می‌کند، خبر داد.

این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم فابیانا باتیستا و به نقل از یک مقام اتحادیه بین المللی کارگران متحد غذا و تجارت نوشت، تمام کارخانه‌های این شرکت در آمریکا و در منطقه تعطیل و فعالیت همه تاسیسات بسته بندی این شرکت در سطح کشور با اختلال مواجه شده اند.

جی بی اس از اظهارنظر درباره این اتفاق خودداری کرده است. این اتحادیه نمایندگی کارگران این شرکت در آمریکا را برعهده دارد.

به گفته یک گروه تجاری، عملیات کشتار دام در سراسر استرالیا و همچنین فعالیت‌های یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید گوشت گاو در کانادا نیز با مشکل مواجه شده اند.

براساس مطالبی که جی بی اس در فیس بوک گذاشته است و گزارش‌های اتحادیه‌های کارگری، همه این‌ها نتیجه حمله سایبری به شبکه رایانه‌ای این شرکت برزیلی است. هنوز مشخص نیست دقیقا چند کارخانه در سطح جهان تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته اند، زیرا جی بی اس اطلاعات دقیقی در این زمینه منتشر نکرده است.

درحالی که هکرها به طور فزاینده‌ای زیرساخت‌های حیاتی را هدف گرفته اند، احتمال تعطیلی‌های بیشتر و افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت غذایی بر بازارهای جهانی محصولات کشاورزی سایه انداخته است.

حمله سایبری به شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس سه هفته پس از هدف قرار گرفتن شرکت کلونیال پایپ لاین، مجری بزرگترین خط لوله سوختی آمریکا، انجام شد. علاوه بر آنکه این حمله زمانی انجام شد که صنعت تولید گوشت جهان با پیامدهای شیوع بیماری کووید ۱۹ که سال گذشته به تعطیلی کارخانه‌ها و بروز اختلال در توزیع منجر شد، دست به گریبان است.

به گفته آلن لیسکا، مهندس ارشد امنیت سایبری شرکت رکوردد فیوچر [Recorded Future]گزارش‌ها از بیش از ۴۰ حمله سایبری به شرکت‌های مواد غذایی از ماه مه ۲۰۲۰ حکایت دارد.

شرکت جی بی اس در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت یکشنبه پس از یک تهاجم سازماندهی شده به برخی از سرورهایش، سامانه‌های رایانه‌ای شعب شمال آمریکا و استرالیا را خاموش کرده است. جی بی اس بدون اشاره به عملیات کارخانه ها، تاکید کرد این حادثه احتمالا برخی معاملات با مشتریان و تامین کنندگان را به تاخیر خواهد انداخت.

کد خبر: ۹۱٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha