۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
راستی آزمایی داده‌های اطلاعاتی دولت‌ها | طرح «تعیین شاخص اقتصادی دولت مستقر به دولت منتخب» کلید خورد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد:

راستی آزمایی داده‌های اطلاعاتی دولت‌ها | طرح «تعیین شاخص اقتصادی دولت مستقر به دولت منتخب» کلید خورد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی با عنوان «تعیین شاخص اقتصادی از دولت مستقر به دولت منتخب» در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، از تهیه طرحی با عنوان« تعیین شاخص اقتصادی از دولت مستقر به دولت منتخب» در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، بیان داشت: پس از بررسی ها دقیق، این طرح به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

پورابراهیمی در تشریح ابعاد طرح « تعیین شاخص اقتصادی از دولت مستقر به دولت منتخب» تصریح کرد: همواره تغییرات دولت ها طی سالیان گذشته با اختلاف نظرات در حوزه های اقتصادی مواجه می شد به عنوان مثال پیرو این اختلاف نظرات، دولتی اذعان داشت که شاخص های اقتصادی اش رو به رشد بوده و اما دولت بعد می آمد و این مسئله را انکار می کرد و یا دولتی می گفت نرخ تورم را پایین آورده و اما دولت بعدی می گفت که اتفاقا نرخ تورم رو به افزایش بوده است.

ساختاری متشکل از دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی تعریف می کنیم تا این ساختار ارزیابی درستی از شاخص‌های اقتصادی دولت‌ها بر اساس گزارشهای بانک مرکزی، مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای ارزیابی ادعاهای دولت ها همواره نیاز به ناظر بوده است، اظهارداشت: از این رو در این طرح می کوشیم تا ساختاری متشکل از دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی تعریف کنیم تا پیرو این ساختار ارزیابی درستی از شاخص‌های اقتصادی دولت‌ها بر اساس گزارشهای بانک مرکزی، مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس به دست بیاید و در حقیقت این ساختار مبنایی برای اعلام رسمی داده‌هایی که دولت منتخب می‌خواهد از دولت مستقر تحویل بگیرد، شود.

پور ابراهیمی اظهارداشت: اگر این طرح به قانون تبدیل شود ما برای نخستین بار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک چارچوب قانونی درباره تعیین شاخص‌های اقتصادی در زمان تحویل دولت خواهیم داشت.

کد خبر: ۹۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha