۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
۲۱۶ معدن هرمزگان در بزرگترین مزایده معادن واگذار می‌شوند
استاندار هرمزگان:

۲۱۶ معدن هرمزگان در بزرگترین مزایده معادن واگذار می‌شوند

بندرعباس- استاندار هرمزگان از واگذاری ۲۱۶ معدن استان در قالب بزرگترین مزایده معادن خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست شورای معادن هرمزگان با اشاره به آمادگی برای اجرای بزرگترین مزایده معادن استان، عنوان کرد: تعداد ۲۱۶ معدن در قالب یک کار بزرگ ملی به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که توانمندی مالی دارند و یا در حوزه معدن دارای تجربه و فعال هستند، از ۱۳ تا ۲۷ خرداد ماه سال جاری فرصت دارند که در این مزایده شرکت کنند.

استاندار هرمزگان افزود: این ۲۱۶ معدن ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۵۰ نفر را دارند و با واگذاری آن‌ها، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در این معادن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

همتی با بیان اینکه مواد معدنی متنوعی در هرمزگان وجود دارد، تصریح کرد: فعال کردن این معادن در هرمزگان، برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت‌های داخلی و تکمیل زنجیره‌های صنایع معدنی نقش بزرگی در کشور و استان خواهد داشت.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات اکتشاف پهنه های  معدنی در هرمزگان، گفت: با انجام این مطالعات نتایج امید بخشی در پهنه معدنی فین و باغات به دست آمد و موجب اکتشاف پنج محدوده با پتانسیل آهن و مس شد که وارد مرحله سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری می‌شود.

استاندار هرمزگان، معدن را از ظرفیت‌های خیلی خوب استان هرمزگان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم مطالعات و اکتشاف پهنه های معدنی در استان فعال شود تا با شناخت دقیق، سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و همچنین گام بسیار بزرگی در مطالعات پهنه های معدنی شمال استان و شهرستان بشاگرد نیز برداشته شد.

کد خبر: ۹۱٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha