۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
بزرگترین کشورهای فعال در بازار رمز ارزها کدامند؟| ژاپن، امریکا و نیجریه ۳ کشور فعال
تحلیل هفتگی بازار رمز ارز؛

بزرگترین کشورهای فعال در بازار رمز ارزها کدامند؟| ژاپن، امریکا و نیجریه ۳ کشور فعال

در سالهای اخیر بازار رمز ارزها در دنیا رشد کرده است ولی برخی از کشورها بازارهای بزرگتری دارند. از جمله این کشورها می توان به ژاپن و امریکا اشاره کرد که فعالیت در این بازار را کاملا قانونی اعلام کردند.

مونا مشهدی رجبی؛ بازار: در سالهای اخیر استقبال از بازار رمز ارزها در دنیا رشد کرده است و در ماه های اخیر می توان  شاهد تحولات روزانه در این بازار بود. با توجه به افزایش سرمایه گذاری مردم در این بازار و تلاش دولتها برای قانونمندسازی بازار رمز ارزها انتظار می رود در سالهای اتی نقش این بازار در مبادلات ما قابل توجه باشد و رمز ارزها به عنوان وسیله ای برای خرید و فروش کالاها در دنیا استفاده شود.

حال این سوال وجود دارد که در کدام یک از کشورهای جهان بازار رمز ارزها با بالاترین سرعت رشد کرده است و در کدام یک از کشورها دنیا بیشترین استفاده را از رمز ارزها دارند. در این گزارش به معرفی ده کشوری می پردازیم که بالاترین میزان استفاده از رمز ارزها را دردنیا دارند و به عنوان مراکز اصلی مبادله رمز ارزها در  دنیا تبدیل شده اند.

ژاپن و امریکا، بزرگترین استفاده کنندگان رمز ارز در دنیا
طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت انالتیک اینسایت ژاپن در صدر کشورهای مصرف کننده رمز ارز در دنیا قرار دارد. این کشور مرکزی برای مبادله رمز ارزها در تمامی اسیا است. این کشور که در سالهای اخیر به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورها در حوزه تکنولوژی بود، توانسته است با استفاده ازاین تکنولوژی پیشرفته در دنیا رمزارزها هم موفقیت زیادی کسب کند و هم در زمنیه استخراج رمز ارز و هم در زمینه تجارت رمز ارز بسیار فعالیت می کند.

البته هنوز سیستم قانونمندی برای ارایه خدمات پرداخت با استفاده از رمز ارزها در این کشور وجود  ندارد ولی استفاده از ان برای اهداف تجاری بسیار مرسوم است. این کشور در صدد قانونمند سازی بازار رمز ارزها در کشور است.

بعد از ژاپن، امریکا جایگاه دوم را در این فهرست دارد. در این کشور  رمز ارزها هم از طرف جامعه و هم از طرف دولت پذیرفته شده است. به علاوه  مسترکارت و کارت بانکی متعلق به بانک نیویورک هم با پذیرش رمز ارزها امکان استفاده از این کارتها برای مبادله در بازار رمز ارزها و انتقال پول در این بازارها را فراهم کرده اند.

از طرف دیگر پذیرش بیت کوین به عنوان پول برای مبادله خودروهای تولیدی شرکت تسلا در اوایل سال جاری هم گام مهمی در توسعه بازار این رمز ارز بود. اگرچه با تغییر دیدگاه ایلان ماسک در این زمینه بازار رمز ارزها در دنیا تغییر زیادی تجربه کرد. اما گزارشهایی در مورد پذیرش رمز ارزها در شرکتهایی از قبیل ساب وی، مایکروسافت و بسیاری از مراکز فعال در زمینه تکنولوژی در امریکا منتشر شده است که نشان می دهد این بازار پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

 نیجریه، آلمان و کانادا جایگاه سوم تا پنجم را دارند
طبق گزارش منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد نیجریه یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان استفاده از رمز ارزها را دارد. در این گزارش دلیل استفاده زیاد از رمز ارزها در نیجریه ضعف نظام بانکی در این کشور و هزینه بالای انتقال پول از کشور نیجریه به دیگر کشورهای دنیا است. اما اخبار منتشر شده توسط رسانه های این کشور دلیل استقبال زیاد مردم از بازار رمز ارزها را اسانی دسترسی به این بازار و سهولت مبادله رمز ارزها در داخل کشور اعلام کرده اند.

 بعد از نیجریه کشور المان جایگاه چهارم را در دنیا دارد. این کشور هم از نظر سطح تکنولوژی بسیار پیشرفته است و میزان پذیرش رمز ارزها در این کشور بسیار بالا است. از طرف دیگر مبادله بیت کوین و استخراج این رمز ارز در کشور المان کاملا قانونی است و به همین دلیل است که سهم المان در مبادلات بازار رمز ارزها در دنیا بسیار زیاد است. در جایگاه پنجم دنیا کشور کانادا قرار دارد. این کشور پذیرش بالایی برای رمز ارزها دارد  و بیت کوین را به رسمیت می شناسد و از ان به عنوان پولی برای مبادلات بزرگ تجاری و تولیدی استفاده می کند.

پنج کشور انتهای فهرست کدامند
 در انتهای فهرست ده کشوری که بیشترین استفاده را از رمز ارزها دارند، پنج کشور فیلیپین، فرانسه، استرالیا، پرو و سنگاپور قرار گرفته اند. فیلیپین که اقتصادی کوچک در قاره اسیا است تقریبا با دلایلی مشابه نیجریه، استفاده زیادی از رمزارزها دارد.

در کشور فرانسه فعالیت در بازار رمز ارزها از سال ۲۰۱۴ کاملا  قانونی است و به مردم این اجازه داده شده است که از تجارت در بازار لذت ببرند و از سودهای کلان برخوردار شوند. البته اهداف زیادی برای فعالیت در این بازار وجود دارد و کسب سود تنها بخشی از این هدف است.

استرالیا یکی از کشورهایی است که بازار رمز ارزها را به صورت موثری  به کار گرفته است. مبادله رمز ارزها در این کشور استرالیا کاملا قانونی است.دولت استرالیا اعلام کرده است بیت کوین را نمی توان یک ارز در نظر گرفت بلکه یک دارایی است و شامل مالیات بر افزایش ارزش دارایی در زمان مبادله می شود . خبرهایی در مورد وضع مالیات ۲۰ درصدی برای فعالان در این بازار منتشر شده است.

 کشورهای پرو و سنگاپور هم در این رده بندی جایگاه نهم و دهم را دارند و بازار رمزارزها در این دو کشور بسیار فعال و توسعه یافته است.

کد خبر: ۹۱٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha