۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
 قیمت‌گذاری خودرو؛ رانتی برای دلالان
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

قیمت‌گذاری خودرو؛ رانتی برای دلالان

همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حوزه خودرو، باید قیمت‌ها را بازار تعیین کند اما قیمت‌گذاری دستوری زمینه رانت را برای دلالان فرام می‌کند.

به گزارش بازار، عبدالناصر ناصر همتی افزود: با قیمت‌گذاری دستوری، خودرو در عمل با قیمتی دست مردم می‌رسد که از نظر کیفیت تا یک دهم خودروهای خارجی و از نظر قیمت با آن‌ها برابری می‌کند که این‌ها را حتماً اصلاح خواهم کرد و برای خودروسازان به طور جدی برنامه دارم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که واردات خودرو نداریم و آن هم به خاطر تحریم و مسائل ارزی است تا موقعی که این مسائل حل شود باید زنجیره تولید خودرو را داخلی کنیم که به طور جدی در این باره برنامه داریم.

همتی گفت: واقعیت این است که باید اصلاح جدی در کیفیت خودروهای تولیدی انجام دهیم، زیرا اکنون خودروهایی را که تولید می‌کنیم کیفیت بسیار پایینی دارند، اما با قیمت ماشین مدرن روز به فروش می‌رسانیم که این رویه برای ما قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مشکل جدی در صنعت خودروسازی داریم افزود: زیان سنگین خودروسازی و قیمت‌گذاری دستوری در خودرو به معضلی بزرگ برای ما تبدیل شده است، من اقتصاددان هستم و معتقدم بازار و رقابت باید قیمت را تعیین کند و دولت فقط باید نظارت کند اینکه دولت به دلایل تورمی، سطح عمومی قیمت‌ها را بالا نگه داشته معلول مشکلات ساختاری است.

همتی گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود که به طور قطع اتفاق خواهد افتاد یا در همین دولت فعلی و یا در اوایل دولت آینده، مسئله واردات خودرو و تعیین موضوع نرخ ارز و تعرفه بالا برای واردات خودرو را حل خواهم کرد، زیرا در شرایط فعلی فقط درآمد برای دولت ایجاد می‌کند و باعث شده خودروهای خارجی آنقدر گران شود که قیمت خودروهای داخلی هم بالا رفته است از این رو باید سیستم مربوط به تعیین تعرفه و تعیین قیمت در خودروسازی را حل کنیم تا یک بار برای همیشه مشکل حل شود.

وی افزود: یک روز قرار بود از صنعت خودروسازی به عنوان صنعت نوزاد حمایت شود، اما این صنعت نوزاد ۵۰ سال است که بزرگ نشده است همچنان از این صنعت حمایت می‌کنیم، وام و امکانات می‌دهیم، زیان آن را تقبل می‌کنیم و قیمت خاص به آن تحمیل می‌کنیم، حمایتی که موجب شده هم صنعت خودروسازی را متاسفانه نابود کرده‌ایم هم کیفیت را پایین آوردیم و هم مردم را از داشتن خودروی خوب و به‌روز محروم کرده‌ایم که این سیاست‌ها به کلی در دولت من تغییر خواهد کرد.

کد خبر: ۹۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha