۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
۳۵ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا و به بهره برداری رسید
با مشارکت ۲۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

۳۵ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا و به بهره برداری رسید

بیرجند- با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۵ رشته قنات در خراسان جنوبی مرمت، احیا و به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار بازار، مراسم بهره برداری از ۳۵ رشته قنات خراسان جنوبی ظهر سه شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدنی رئیس بنیاد برکت، جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در روستای نوفرست بیرجند برگزار شد.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم اظهارکرد: پروژه احیا و مرمت قنات روستای نوفرست شهرستان بیرجند به نمایندگی از ۳۵ قنات در سطح استان با حضور مسئولان انجام شده است.

سید مجتبی موسوی  با بیان اینکه ۷ دستگاه تانکر آبرسان نیز برای روستاهای استان تامین شده است، بیان داشت: احیا و مرمت قنوات و تأمین تانکرها از محل همکاری سه جانبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت آب وفاضلاب و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  بوده است.

به گفته وی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حدود ٢٠٠میلیارد ریال در بحث آبرسانی و احیا و بازسازی قنوات در استان مشارکت کرده است.

 موسوی با بیان اینکه ۷۵ درصد مبلغ تفاهم شده تا کنون محقق شده است، عنوان کرد: با احیای این قنوات ۶ هزار خانوار ساکن در ۱۴۱ روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده اند.

 وی  با بیان اینکه همچنین بنیاد برکت در اجرای پروژه های آبرسانی به ۳۹ روستا نیز همکاری داشته است، گفت: از این تعداد ۲۵ پروژه تا کنون به بهره برداری رسیده و با تکمیل این پروژه ها تا پایان شهریور ماه ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

به گفته وی از مجموع سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها، سهم بنیاد برکت ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۹۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha