۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
برنامه‌ای برای قطع تابستانی آب شرب در استان همدان وجود ندارد
معاون آبفای استان همدان:

برنامه‌ای برای قطع تابستانی آب شرب در استان همدان وجود ندارد

همدان - معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با وجود کاهش ۴۴ درصدی بارندگی ها برنامه‌ای برای قطع شبکه آب در استان همدان وجود ندارد .

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همدان، حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه تاکنون قطعی در شبکه آب همدان اعمال نشده است، افزود: با استفاده از دستگاه های کنترل گر و فشار شکن، میزان مصرف آب مناطق مختلف در ساعت های شبانه با هدف پیشگیری از بروز مشکل تنظیم می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار میزان بارندگی های استان همدان در سال جاری حدود ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال و ۳۰ درصد نسبت به بلند مدت کاهش یافته اما با این وجود، هنوز در ستاد مدیریت مصرف آب و برنامه ریزی تامین آب کشور، برنامه ای برای قطعی آب تعریف و ارائه نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۶۰ درصد ظرفیت سد اکباتان پر است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد بود.

وی تاکید کرد: اگر در زمینه مصرف آب مدیریت لازم و برنامه ریزی مشخص لحاظ شود در فصل تابستان برای تامین آب مشترکان دچار مشکل نخواهیم شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان افزود: میزان مصرف آب استان همدان طی دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته که همه گیری ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین افزایش تعداد مشترکان از عوامل اصلی این میزان افزایش در مصرف آب بوده است.

کد خبر: ۹۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha