۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۱۹ معدن راکد گیلان با مزایده واگذار می شود
رئیس صمت گیلان:

۱۹ معدن راکد گیلان با مزایده واگذار می شود

رشت- دلق پوش، رئیس صمت گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ معدن راکد سال قبل واگذار شد، گفت: امسال ۱۹ معدن راکد با مزایده واگذار می شود.

فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگار بازار از رشد صدور و تمدید کارت های بازرگانی در گیلان خبر داد و گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی و صادره در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۹۸ درصد رشد داشته است.

دلق پوش، عنوان کرد: تعداد ثبت سفارشات ما در سال گذشته یک هزار و ۲۶۲ مورد بود که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ حدود ۱۰ مورد معدن راکد از طریق مزایده واگذار شده است، تصریح کرد: امسال قصد داریم ۱۹ معدن راکد را با اجرای مزایده واگذار کنیم که در این بخش نیز طی سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در بخش صادرات از حیث تناژ در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ حدود ۲۲.۲۸ درصد رشد داشته است، یادآور شد: امسال میزان سرمایه‌گذاری غیرنفتی هدف گذاری شده گیلان ۷۵۰ میلیون دلار است.

به گفته وی، طی سال گذشته، حداقل یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به بخش تولید و صنعت گیلان پرداخت شده است.

دلق پوش، ارزش صادرات غیر نفتی گیلان در سال گذشته را بیش از ۶۶۴ میلیون دلار ذکر کرد و متذکر شد: این مقدار صادرات نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۱۸ میلیون دلار ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه عزم سازمان صمت در راستای تحقق شعار سال مانع زدایی جزم است، بیان کرد: در سال های اخیر شاهد رشد سرمایه گذاری صنعتی و بیشترین حجم صادرات غیر نفتی در گیلان بوده ایم که خط بطلانی بر تصورات تحریمی کشیده بود.

کد خبر: ۹۱٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha