۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
 احیای مناسبات ایران و مالزی به کمک تهاتر و جایگزینی پول ملی

احیای مناسبات ایران و مالزی به کمک تهاتر و جایگزینی پول ملی

استفاده از پول ملی و طراحی مکانیسم تهاتر دو راهکار پیشنهادی که در راستای توسعه سطح مناسبات بین ایران و مالزی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، کاردار سفارت مالزی در تهران با مدیر روابط دو جانبه و چند جانبه اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست دو پیشنهاد برای احیا و تقویت سطح مناسبات بین دو کشور مطرح شد.

نیلوفر اسدی، مدیر روابط دو جانبه و چند جانبه اتاق ایران، همکاری ایران و مالزی در حوزه صنعت، گردشگری، هتلداری و تولید غذای حلال را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه تولید غذای حلال، مالزی موفق‌ترین کشور اسلامی است، در این راستا می‌توان سطح همکاری‌های بین دو کشور را بالا برد.

او ضمن ابراز تاسف نسبت به کاهش حجم مبادلات، خواستار گشایش و ارتقای آن در زمینه‌های مختلف شد.

در این راستا محمد نظام حلیمی، کاردار سفارت مالزی در تهران دلیل اصلی این کاهش چشمگیر را تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران دانست و تاکید کرد: شرکت‌های مالزیایی بسیاری خواستار همکاری  و حضور در بازار ایرانی هستند بنابراین باید سازوکار آن را مهیا کنیم.

او در این راستا دو راهکار را پیشنهاد داد: اول، جایگزینی واحدهای پول دو کشور به جای دلار برای انجام مبادلات تجاری با کمک بانک‌های دو کشور  و دوم تهیه کالاهای مورد نیاز دو کشور به شکل تهاتر که اولویت آن با محصولات غذایی و کشاورزی است.

کاردار سفارت مالزی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی حلال مالزی MIHAS ۲۰۲۱  و میزبانی سفارت مالزی از علاقه‌مندان ایرانی برای شرکت در این رویداد تجاری مهم خواستار مشارکت هر چه پررنگ‌تر بخش خصوصی و تجار ایرانی در حوزه‌های غذای حلال، سرمایه‌گذاری اسلامی، صنعت آرایشی و بهداشتی حلال و غیره شد.

کد خبر: ۹۱٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha