۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
۹۰ درصد مزارع سیب‌زمینی زنجان به روش‌های نوین آبیاری می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۹۰ درصد مزارع سیب‌زمینی زنجان به روش‌های نوین آبیاری می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: زنجان جزو استان‌های مهم تولیدکننده سیب‌زمینی در کشور است و بیش از ۹۰ درصد مزارع سیب‌زمینی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان شهرستان طارم بیشترین کشت محصول سیب زمینی را دارد، گفت: کشاورزان طارمی این روزها مشغول برداشت سیب زمینی از زمین‌های کشاورزی خود هستند.

وی با بیان اینکه برداشت سیب زمینی از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است، اظهار کرد: میانگین عملکرد محصول سیب‌زمینی ۱۶ تن در هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از ۳۸ هزار تن محصول از مزارع شهرستان طارم برداشت می شود، گفت: مهمترین ارقام سیب زمینی کشت شده در شهرستان طارم آگریا، جیلی و میلوا است.

تاراسی با بیان اینکه بیش از ۵۹ نوع محصول باغی و زراعی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت صادراتی بسیار مناسبی برای سیب زمینی از زنجان وجود دارد و زمینه صادرات این محصولات از طرف ایران آزاد بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های مهم تولیدکننده سیب‌زمینی در کشور است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مزارع سیب‌زمینی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از هشت هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت سیب زمینی رفته است، یادآورشد: بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین، تغذیه اصولی و استفاده از ارقام مناسب از جمله عوامل مؤثر در افزایش عملکرد در مزارع سیب‌زمینی استان است. 

کد خبر: ۹۱٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha