۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 ۶۰ درصد صنعت نیمه جان مازندران تعطیل و راکد است
نماینده مردم ساری:

۶۰ درصد صنعت نیمه جان مازندران تعطیل و راکد است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: ۶۰ درصد صنعت نیمه جان مازندران تعطیل و نیمه تعطیل هستند و باید برای احیای آن تلاش کرد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ضریب مدیریت آب های سطحی در مازندران ۱۲ درصد ولی در کشور ۴۰ درصد است، افزود: مازندران با عقب ماندگی در این بخش مواجه است.

وی با اظهار اینکه مازندران در حال ارائه خدمات ملی است و سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون مسافر به استان سفر می کند، افزود: در عین حال ضریب اعتباری مازندران نسبت به سایر استان ها بسیار پایین است.

وی ادامه داد: مازندران استانی کشاورزی بوده و بیش از ۲۰ هزار کارشناس و دانش آموخته بیکار دارد و در حوزه پسماند و تامین آب نیز با چالش های عدیده ای روبرو هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس تصریح کرد: در حوزه پسماند و جمع آوری آب های سطحی و اشتغال با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم و ظرفیت های ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری نادیده گرفته شده است.

زارعی یادآور شد: از حوزه اکوتوریسم در عرصه جهانی و منطقه ای نتوانستیم بهره گیری کنیم و طبیعت استان به زیر ساخت و سازها رفته است.

وی مزارع کشاورزی و گندمزارها را جزو مزیت های گردشگری برشمرد و گفت: در حوزه کشاورزی در ۱۴ محصول رتبه اول هستیم و تولید مرکبات استان به ۲.۷ میلیون تن می رسد ولی هنوز نتوانستیم زمینه صادرات مناسب به کشورهای حاشیه را فراهم کنیم.

وی ضعف در حوزه زیرساخت ها و صنایع تبدیلی را از دیگر مطالبات و نیازمندی های استان بیان کرد و گفت: ۶۰ درصد صنعت نیمه جان استان مازندران تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

کد خبر: ۹۱٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha