۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
چنبره ۷۰ درصدی دولت بر اقتصاد باید از بین برود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

چنبره ۷۰ درصدی دولت بر اقتصاد باید از بین برود

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنبره ۷۰ درصدی دولت بر اقتصاد که نفس اقتصاد کشور را بریده است باید از بین برود.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده در حاشیه حضور در برنامه رئیس جمهور در معاونت سیما افزود: نقش و دخالت دولت باید کاهش یابد.

وی با اشاره به وجود ۵۳ هزار شهرک صنعتی در کشور افزود: حداقل ۳۰ درصد این شهرک‌ها تعطیل شده و از ۷۰ درصد مابقی ۳۰ تا ۵۰ درصد کار می‌کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به عبارتی ۷۰ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی تعطیل است و این یعنی بیکاری ۴ تا ۴ و نیم میلیون کارگر، مهندس و کارمند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این یعنی انجام نشدن تولید از یک سو و وجود بیکاری و نارضایتی از سوی دیگر گفت: باید موانع از سر راه تولید برداشته شود که یکی از آن موانع، موانع اداری از جمله بخشنامه‌های متعدد، متعارض، متناقض و متضاد با هم است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مدیریت و نظارت حاکم بر این روندها و سیستم نظارتی و اجرای امور اداری در مسیر تولید سبک‌سازی شود.

مهرعلیزاده به مراحل مختلف نفسگیر در مسیر دریافت مجوز برای تولید اشاره کرد و افزود: همه این مراحل باید از بین برود و دولت باید بسیار سبک باشد.

وی با بیان اینکه مردم در فقر و تنگ دستی هستند گفت: مردم خلاصی از وضعیت بیکاری، تنگ دستی و فقر را می‌خواهند که در این برنامه درباره زندگی مردم و اینکه مردم یک زندگی آرام و توام با امید می‌خواهند، صحبت کردم.

وی زندگی توام با امیدواری را مطالبه جوانان و شادابی را مطالبه مردم بیان کرد و افزود: همه چیز راه دارد به شرط اینکه یک نگاه مسلط و دقیق مدیریتی بر امور حاکم باشد.

مهرعلیزاده بر داشتن برنامه مشخص تاکید کرد و گفت: این برنامه نباید از سوی عده‌ای نوشته و فقط به کاندیدا داده شود بلکه خود نامزد باید دیدگاه علمی و تجربی داشته باشد.

وی افزود: کاندیدا باید راهکارهایی برای حل امور داشته باشد و اطرافیان وی و کارشناسان باید اقدام به تنظیم این راهکارها کرده و بر اساس آن اقدام کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم، هم در تنظیم برنامه‌ها، هم در تدوین راهکارها و هم در اجرای آن‌ها باید نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت هر چه سبک‌تر باشد برون سپاری می‌کند گفت: دولت باید فقط بر امور نظارت داشته باشد و اگر این اقدامات فهمیده شود موثر خواهد بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه تلاش من در این دوره آن است که به مردم بگویم کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که شناخت عملی و آگاهی نسبت به امور داشته باشد.

مهرعلیزاده گفت: اگر من هم ۱۰ بار سخنرانی کنم و یا کاندیدایی پشت تریبون قرار گیرد، اما خود نسبت به این کارها آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند متوجه مسائل و مشکلات شود.

وی با بیان اینکه این کاندیدا در عمل با مشکل مواجه خواهد شد افزود: باید کسی انتخاب شود که این کارها را بلد باشد و بتواند موانع را از بین ببرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره وعده‌های انتخاباتی خود و اینکه کدام وعده زودتر و در چه بازه زمانی محقق می‌شود؟ گفت: دو وعده را به زودی عملی خواهم کرد.

مهرعلیزاده گفت: روز اولی که پشت میز خود نشستم چند فرمان صادر خواهم کرد که یکی بررسی حداکثر دو ماهه در خصوص چگونی عملیاتی کردن افزایش پنج برابری یارانه‌های نقدی پنج دهک پایین جامعه خواهد بود.

وی افزود:‌ اعداد و ارقام این اقدام دیده شده است و اینکه افزایش این یارانه‌ها چه مقدار به بودجه فشار خواهد آورد و حتی قبل از ارسال بودجه به مجلس برای تصویب، از پیکر همین بودجه می‌توان این اقدام را انجام داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این اقدام از ماه سوم دولتم می‌تواند عملیاتی شود و همزمان بخشنامه‌ای مختصر به جای هزاران بخشنامه قبلی در خصوص تولید، ‌ صادرات و موارد مختلف که بتواند موانع تولید را در سیستم اداری کشور از بین ببرد جایگزین شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اثرات این بخشنامه، دو ماه بعد از صدور آن خود را نشان خواهد داد افزود:‌ در عمل، کار و تولید آغاز خواهد شد و متعاقب آن نتیجه را به شکل توقف رشد قیمت‌ها و تثبیت ‌آن و همچنین کاهش قیمت‌ها و تورم خواهیم داشت.

وی در خصوص رفع مشکل استان‌های مختلف گفت: هر استان علاوه بر مشکلات عام کشور، مشکل خاص خود را دارد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیکاری، بحران آب، استعدادهای معدن و سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف را از جمله مشکلات استان‌ها بیان کرد و افزود:‌ همچنین در خصوص پتانسیل اقتصادی مرزهای مختلف در استان‌های مرزی به ویژه در خصوص ارتباط با همسایگان در بعد اقتصادی مسائلی را مطرح کردم.

مهرعلیزاده با اشاره به مسائل ریز و ویژه استان‌ها در خصوص قومیت‌های مختلف و محدودیت‌هایی که در مورد ‌آنان وجود دارد گفت: مشکلات رنج آور کولبری، سوخت‌بری و ته لنجی را در برنامه دیروز در خصوص مشکلات استان‌ها مطرح کردم.

وی در خصوص فضای مهیا شده برای نامزدها در رسانه ملی در مورد ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود افزود: تمهیدات خوبی اندیشیده شده و جای تشکر دارد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه‌های رسانه ملی برای کاندیداها بسیار وسیع است گفت: حتی به برخی جلسات به علت حضور در صداوسیما برای ضبط برنامه نمی‌رسم.

مهرعلیزاده به برنامه تلویزیون دیواری (ویدئو وال) اشاره کرد و افزود: این هم اقدام بسیار خوبی بود، اما به علت محدودیت وقت نتوانستم از این امکان استفاده کرده و در پای تخته اعداد و ارقام را مطرح کنم.

وی با بیان اینکه گفتن اعداد و ارقام و وعده دادن به مردم را دوست ندارد گفت:‌ اگر کاندیدا بتواند کار را به طور ریشه‌ای حل کند مردم نتیجه آن را خواهند دید.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وعده‌های مختلف از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری در سیزده دوره افزود: امروز با وجود آن وعده‌ها وضعیت کنونی را شاهد هستیم و نمی‌توان خیلی با مردم به زبان اعداد و ارقام صحبت کرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در برنامه‌های خود اعداد و ارقام را به صورت ریز در اختیار دارم گفت: با مردم بسیار صمیمی صحبت کردم و نیازی به ویدئو وال نبود.

کد خبر: ۹۱٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha