۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
اقتصاد به سمت مردمی شدن پیش رود/اهمیت دیدگاه بخش خصوصی در سیاست‌گذاری
استاندار خراسان‌جنوبی:

اقتصاد به سمت مردمی شدن پیش رود/اهمیت دیدگاه بخش خصوصی در سیاست‌گذاری

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بخش خصوصی به عنوان فعالان در میدان تولید می‌دانند که آیا قوانین و آیین نامه‌ها گره گشا هستند یا خیر و از این نظر دیدگاهشان در سیاست گذاری مهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری صبح سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: هم در سیاست‌های کلی نظام و هم در قوانین بالا دستی و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه به معیشت مردم و بخش خصوصی اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید اقتصاد را مردمی کنیم، بیان‌کرد: با توجه به اهمیت بخش خصوصی در اقتصاد، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز از جایگاه ویژه‌ای در خراسان‌جنوبی و کشور برخوردار است.

ملانوری ادامه‌داد: وقتی که درباره یک موضوع در شورایی هم بخش خصوصی و هم دولت نظر خود را مطرح کرده و بعد از رایزنی به نتیجه می‌رسند، گره گشایی در امور رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی در شکل‌گیری فعالیت‌های صنفی و و اقتصادی گفت: گروهی که در صحنه تولید و اقتصاد و در میدان عمل کار اقتصادی کار می‌کنند، می‌دانند که این بخش نامه و یا قانون می‌تواند به تولید کمک کند و عکس آن آسیب زا است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ما در ستاد توسعه خاوران تأکید داریم که بخش خصوصی نیز حضور داشته باشند چرا که نظراتشان برای ما حائز اهمیت است.

ضرورت ارائه مشاوره به متقاضیان سرمایه گذاری
وی بیان‌کرد: باید شورایی از فرهیختگان و آگاهان به مسائل اقتصادی تشکیل شود تا به افراد متقاضی سرمایه گذاری مشاوره بدهند که این سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط استان و منطقه نفع و سود اقتصادی دارد یا خیر و در چهارچوب قانون آنان را اقناع کند.

همچنین در این جلسه  محسن احتشام، رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز اظهارکرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در خراسان‎جنوبی توسط استاندار صورت گرفت، راه اندازی ستاد توسعه خاوران بود.

وی با بیان اینکه در ستاد توسعه خاوران مسائل مربوط به جذب سرمایه‌گذاران به صورت بسیار دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه‌داد: موضوعات مطرح در این ستاد بسیار کاربردی تر از مسائل کلی است که در برخی جلسات طرح می‌شود.

اجرای ۱۸ مصوبه شورای گفت و گو
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: در سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی چهار جلسه  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ۱۰ کمیته کارشناسی شورا داشته‌ایم.

وی افزود: این جلسات ۲۰ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۸ مصوبه اجرایی و یک مصوبه نیز در حال اجرا و یک مصوبه نیز اجرا نشده است.

سید حسین خیریه، رئیس کمیسیون کشاوری اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه گفت: متأسفانه درباره برخی از اصناف و واحدهای تولیدی علی رغم اینکه ظرفیت در استان تکمیل شده است باز هم مجوز و پروانه ایجاد یک واحد دیگر صادر می‌شود.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در زمینه کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها و.. در خراسان‌جنوبی ظرفیت تکمیل است ولی باز پروانه صادر می‌شود که به عبارتی این موضوع اتلاف سرمایه ملی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: به عنوان مثال یک واحد مرغداری در سال ۵-۴ نوبت جوجه‌ریزی دارد ولی وقتی تعداد واحدها بیش از ظرفیت ایجاد می‌شود مجبور به کاهش تعداد دوره‌های جوجه ریزی می‌شود.

کد خبر: ۹۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha