۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
گمرک همکاری لازم را با پلیس امنیت اقتصادی ندارد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ:

گمرک همکاری لازم را با پلیس امنیت اقتصادی ندارد

مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: گمرک همکاری لازم را با پلیس امنیت اقتصادی ندارد و اجازه نمی‌دهد پلیس در ستادهای گمرک در مناطق مختلف حضور داشته باشد.

به گزارش بازار، سردار مقیمی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موضوع‌هایی که در حقیقت محور کار پلیس امنیت اقتصادی است بحث اشراف اطلاعاتی در حوزه‌های اقتصادی است و باید پلیس حضور فیزیکی داشته باشد و همچنین به سامانه‌ها و تجهیزات و امکانات نیز دسترسی پیدا کند تا بتواند اطلاعات حوزه اقتصادی را استخراج کند.

وی گفت: این موضوع شامل همه داد و ستدها و نقل و انتقالات، رفت و آمدهای پول و کالا می‌شود.

سردار مقیمی افزود: رصد ورود و خروج کالاها و همچنین افرادی که اقدام به ورود و خروج کالا می‌کنند و همچنین توزیع و همچنین بحث احتکار و بحث تبانی در معاملات از جمله مسایلی است که بایستی پلیس امنیت اقتصادی نظارت و اشراف داشته باشد پس لازم است پلیس در گمرک حضور پیدا کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: البته در سال گذشته در توافقی که میان مسئولان بوجود آمد، قرار شد پلیس در مبادی ورودی و خروجی سازمان بنادر و برخی از گمرک‌ها حضور داشته باشد که متاسفانه این ورودی و خروجی در بیرون از مجموعه گمرک تعبیه شد و نیاز است که پلیس امنیت اقتصادی در داخل گمرک مستقر شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: استقرار در خود گمرک موجب می‌شود همکاری و تعامل نزدیکی داشته باشیم و به رصد ورود و خروج کالا در گمرک بپردازیم.

سردار مقیمی گفت: قرار است در این همکاری، دوست و همکار اقتصادی باشیم و دست همدیگر را بگیریم و قرار نیست پای کسی را بگیریم.

وی افزود: مشکل اساسی این است که هنوز نتوانستیم با یکدیگر به تفاهم برسیم که بتوانیم با همدیگر همکاران خوبی باشیم و گمرک بپذیرد که پلیس در داخل گمرک مستقر شود.

سردار مقیمی گفت: در مجموعه تهران سه ستاد گمرک در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید بهشتی و فرودگاه مهرآباد وجود دارد که حتی یک اتاق هم به پلیس در داخل ستاد داده نشده است.

وی افزود: ما باید به روز و آنی باشیم و همکاران ما با اشراف اطلاعاتی بتوانند ورود و خروج کالا را کنترل کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: موقعی که نتوانیم به وظیفه اصلی خود عمل کنیم، باید ماموریت را متوقف کنیم.

سردار مقیمی افزود: علاقه داریم هرچه زودتر حضورمان مستمر، جدی و با کیفیت باشد و اگر قرار است حضور کمی و خاصیتی نداشته باشیم، ادامه این مسیر ثمربخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی اصرار دارد که هرچه سریع‌تر در حوزه‌های ستاد گمرک حضور داشته باشد.

سردار مقیمی در پاسخ به خبرنگار ما که علت چیست که همکاری لازم صورت نمی‌گیرد؟ گفت: این موضوع را از ما نپرسید از کسی بپرسید که به ما اجازه حضور نمی‌دهد.

وی افزود: آخرین پرونده در گمرکات مربوط به بندر شهیدرجایی بود که کالاهایی در سال‌های گذشته وارد شده و اظهار نشده بود بنابراین پلیس به این موضوع ورود پیدا کرد و در حال گرفتن آمار از این کانتینرها است.

باید قاطعانه با تولید رمزارزها برخورد شود
رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور گفت: بایستی به طور قاطعانه با تولید رمز ارزها برخورد شود، زیرا مقدار زیادی برق مصرف می‌کند که به ضرر کشور است.

سردار مقیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی دو سال است که تشکیل شده است، افزود: از قبل هم این موضوع در پلیس آگاهی از حدود شش تا هفت سال گذشته در دستور کار بود و پلیس آگاهی اشراف اطلاعاتی به این موضوع داشت.

وی گفت: در ابتدا قرار بر این بود که به صورت قاطعانه با این موضوع برخورد شود، اما بعد اعلام کردند که آزاد است.

سردار مقیمی افزود: استخراج رمزارزها مقدار زیادی برق مصرف می‌کند و هنوز نتوانستند پیدا کنند کجاها دارند از این رمزارزها استفاده می‌کنند.

وی گفت: رمزارزها در سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال که در کشور وجود دارد، دست دوم کشورهای دیگر است که برق زیادی مصرف می‌کند و مقرون به صرفه نیست، اما به دلیل ارزان بودن برق در کشور ما این موضوع مقرون به صرفه برای افراد شده است گرچه تاثیر زیادی در حوزه برق دارد و صدمه وارد می‌کند.

سردار مقیمی گفت: در برخی از خانه‌ها این موضوع درحال انجام است و منبع درآمد شده است، اما قاطعانه باید با آن برخورد کرد و متاسفانه برخی از حوزه‌های دولتی نیز در این موضوع دخیل هستند که باید برخورد با آن به صورت سراسری انجام شود.

کد خبر: ۹۱٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha