۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
ایرانی‌ها شیرخوار نیستند/ عقب ماندگی از برنامه
عضو انجمن لبنی کشور:

ایرانی‌ها شیرخوار نیستند/ عقب ماندگی از برنامه

ساری- خاتمی مقدم، عضو انجمن فرآورده های لبنی کشور با بیان اینکه ایرانی‌ها مردم شیرخواری نیستند، گفت: سرانه مصرف شیر در کشور زیر ۷۰ کیلوگرم است.

اسماعیل خاتمی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سرانه تولید و مصرف شیر متفاوت است،افزود:سرانه مصرف از جمع واردات و تولید داخلی و منهای صادرات و ذخایر استراتژیک را تشکیل می دهد.

وی با عنوان اینکه سرانه مصرف در خوش بینانه ترین حالیت بین ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم است، افزود: طبق سند افق ۱۴۰۴ باید سرانه مصرف ۱۲۰ کیلوگرم برسد و متوسط مصرف دنیا نیز این رقم است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته میزان سرانه مصرف شیر بیش از ۲۵۰ کیلوگرم در سال است و از این رو ما از متوسط جهان و هدفگذاری و کشورهای توسعه یافته عقب هستیم.

خاتمی مقدم با اظهار اینکه مصرف شیر تابع فاکتورهای فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور در هر دو آیتم با چالش هایی روبرو هستیم و در کشور از این کالای اساسی کم مصرف می کنیم.

وی با عنوان اینکه ایرانی ها مردم شیرخواری نیستند، گفت: تشکل ها، دامداران و صنعت تلاشی برای ارتقای مصرف شیر نکردند و باید در کنار فعالیت های اقتصادی، کارهای فرهنگی نیز انجام دهیم.

عضو انجمن لبنی کشور یادآور شد: در دو قشر کودکان و کهنسالان باید نسبت به ترویج مصرف شیر اقدام و برنامه ریزی کنیم.

کد خبر: ۹۱٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha