۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
برنامه و تجربه دارم؛ اقتصاددان هم هستم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

برنامه و تجربه دارم؛ اقتصاددان هم هستم

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به دلیل تجربه، دانش و برنامه ای که آماده کرده ام؛ کاملاً با برنامه آمده ام، نیروهای جوان کشور را می شناسم، تجربه دارم و سخت تر از این دوران را من پشت سر گذاشتم.

به گزارش بازار، دومین برنامه انتخاباتی بدون تعارف طبق قرعه کشی برنامه های تبلیغات نامزدها از رسانه ملی، میزبان محسن رضایی است، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که می گوید: برنامه دارم، تجربه دارم و اقتصاددان هم هستم.

 مشروح گفتگوی بدون تعارف با محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این شرح است:

اول از همه این که سنگینی کار را احساس می کنید؟
فوق العاده، هشت سال آینده جزو سخت ترین دوران جمهوری اسلامی است در همه ابعاد ولی به ویژه اقتصاد.

با این وجود که می دانید کار سخت است چطور به جمع بندی رسیدید که به این عرصه ورود کنید؟
به دلیل تجربه، دانش و برنامه ای که آماده کرده ام من کاملاً با برنامه آمده ام، نیروهای جوان کشور را می شناسم، تجربه دارم و سخت تر از این دوران را من پشت سر گذاشتم.

گفتید برنامه دارید، آماده اید، قبل از این هم هر کس در این مسئولیت بوده برنامه داشتند، مشاور داشتند، کارشناس کنارش بوده اما خیلی از مشکلات مردم را نتوانستند حل کنند، چرا؟
دلیلش این بوده که این کاره نبودند یعنی برنامه می نویسند می دهند به دست این آقایان سنجاق می شود، برنامه سنجاق شده به دولتمردان این به نتیجه نمی رسد، اگر کسی بیاید در رابطه با اقتصاد دولت را ان شاءالله مردم به من بدهند، کارشناسان بیایند با من صحبت کنند از ده تا نظری که داده می شود خودم تشخیص می دهم که کدام نظر درست است.

چقدر از اوضاع مردم و سختی زندگی شان خبر دارید واقعاً لمس کرده باشید؟
واقعاً شرمنده ام، من طی سه ماه ۲۵ استان رفتم، من رفتم درست توی زندگی مردم، نه یک شهر و دو شهر، نه یک استان و دو استان، نه یک قوم و دو قوم، نان های قرضی را دیدم، کول بری را دیدم، زباله گردی را دیدم و حقیقتاً از خودم خجالت کشیدم که چرا میراث شهدا و میراث این انقلاب بزرگ امروز به اینجا کشیده شد.

آقای دکتر از قیمت ها خبر دارید؟
کدام قیمت ها، قیمت دیروز یا قیمت امروز، قیمت ها که واقعاً از بی ثباتی و حرج و مرج باید بگوییم در قیمت ها حکمفرما است.

شما اگر جای مردم بودید به شعارها و وعده ها اعتماد می کردید؟
من به برنامه و کارنامه اعتماد می کردم، به هر کسی می آمد حرف می زد تا زمانی که نمی فهمیدم که چه این کارنامه و چه برنامه ای دارد به هیچ وجه اعتماد نمی کردم لذا من به مردم الان حق می دهم که بدون تحقیق اعتماد نکنند.

به شعارها و وعده های شما اعتماد کنند؟
اعتماد کنند، دلیلش این است که من برنامه و کارنامه ام روشن است ضمن این که من آمده ام خودم را فدای ملت ایران بکنم من به هیچ وجه ملت ایران را فدای خودم و دوستانم نخواهم کرد.

با کمال احترام برای شما، همه این را می گویند در این روزها که به ما اعتماد کنید ما برنامه مان از همه بهتر است، برای مردم سخت است.
قبول دارم، من هم می پذیرم که مردم به سادگی اعتماد نکنند ولی من سابقه ام روشن است، من اقتصاددان هستم، استاد تمام دانشگاه هستم، سیاست های اقتصادی که ما تنظیم کردند اگر این دولت ها عمل می کردند، این اتفاق نمی افتاد که مردم بی اعتماد باشند، ما در همه زمینه های اقتصادی سیاستگذاری کردیم عمل نکردند.

چند درصد از مشکلات کشور را مربوط به تحریم ها می دانید؟
تحریم ها ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر است ولی از داخل می شود تحریم ها را خنثی کرد، با توانایی های داخلی ما می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم، تولید ملی راه بیاندازیم، جوانها را پای کار بیاوریم، خلاقیت و نوآوری راه بیاندازیم، ما چطور صاحب موشک شدیم موشک های نقطه زن، حالا چطور نمی توانیم خودروی ملی مان را درست کنیم.

آقای دکتر مردم انتظار دارند حداقل با سه چهار نفر از اعضای اصلی کابینه تان یا مهمتر تیم اقتصادی تان آشنا شوند، به جمع بندی رسیده اید بخواهید اعلام کنید؟
در حال نهایی کردن و صحبت کردن هستیم.

در این رقابت هر کس ممکن است رأی بیاورد، میزان رأی ملت است اگر شما موفق نشدید چقدر متعهد به تمکین از قانون هستید؟
من تا حالا تمکین کرده ام، من به رأی مردم احترام می گذارم هر چند که واقعاً این دولت هایی که آمده اند و رفته اند اگر تکرار بشوند شرایط سختی بر ایران حاکم خواهد شد، تکرار دولت های گذشته سم مهلک آینده ایران است.

آقای دکتر یکسری از این سوالاتی که من خدمتتان مطرح کردم مشترک بود از همه نامزدهای محترم می پرسیم اما اگر اجازه دهید یک سوال مربوط به شخص خودتان است را از اظهارات خودتان مطرح کنم، شما در صحبت هایتان گفتید اولین مسئله ای که در دولت من به آن توجه خواهد شد ساماندهی به یارانه های پنهان در کشور است و گفتید با این کار به ۴۰ میلیون نفر به جای یارانه ۴۵ هزار تومانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می کنیم، حالا سوال این است که اگر شدنی است پس چرا تا الان دولت ها انجام ندادند، مگر بدشان می آید که پول به مردم تزریق کنند و برای خودشان محبوبیت ایجاد کنند؟
هم نمی دانستند و هم می ترسند چون کسی که از یک موضوعی اطلاع ندارد اگر بخواهد دست به آن کار بزند یا خراب می کند یا به دلیل ترس و وحشت وارد نمی شود.

یعنی شما معتقدید که می شود ماهی ۴۵۰ هزار تومان یارانه داد بدون آن که قیمت اجناس و کالا بالا برود بدون این که تورم پیش بیاید؟
صد در صد، من اقتصاددان هستم این مثل این است که شما از یک دکتر جراح بپرسید که آقا این دستی که جراحی می کنید این طور می شود، او می گوید بله من تضمین می کنم.

چرا تا به حال دولت ها این کار را نکرده اند؟
این کاره نبودند، کدام از آنها اقتصاددان بودند ما مشکل کشور این بوده که یکسری از افراد آمده اند پز اداره کشور را داده اند ولی این کاره نبودند، نه در سابقه شان و نه در برنامه شان بوده است.

در سوالات مردم مطرح شده بود که از نامزدها درباره فرزندانشان، شغل شان و محل زندگی شان بپرسید، اگر تمایل دارید حضرتعالی می توانید پاسخ دهید.
من شفاف هستم، من دو تا پسر داشتم که فوت کردند یکی شان الان دکترا دارند کارمند مجمع هستند و سه تا دختر دارم که دو تا از دخترانم خانه دار هستند و یکی از آنها در بانک کار می کند.

ما پایان برنامه به مهمان محترم می گوییم که بدون تعارف ترین جمله تان را با ملت بزرگ ایران مطرح فرمایید؟
من دانش آموز بودم که تابستان ها می رفتم کار می کردم از طرف دیگر مشکل دوم کشور ما این است که مدیریتی که بتوان وفاق درست کند نظرات را تجمیع کند وجود ندارد، بانک مرکزی برای خودش یک کار می کند، اقتصاد یک کار می کند، من در زندگی و تجربه ام همیشه مردم وفاق ساز تصمیمات و نظرات مختلف بودم در جنگ هر کسی می گفت از یک جا حمله کنید من که فرمانده سپاه شدم و با کمک برادران عزیز ارتش توانستیم یک وفاقی بوجود بیاوریم و نظرات مختلف را یکی بکنیم من مهمترین کاری که ان شاءالله خواهم کرد در همان سال اول یک آرامشی از بُعد تصمیم سازی و تصمیم گیری بوجود می آورم.

کد خبر: ۹۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha