۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
امروز تحریم‌ها ۲ برابر و قیمت دلار ۷ برابر شده است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

امروز تحریم‌ها ۲ برابر و قیمت دلار ۷ برابر شده است

جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید فعال باشد و همه ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت فعال و پرکار شود.

به گزارش بازار، سعید جلیلی در برنامه گفتگو با دوربین شبکه یک سیما گفت: ایران بزرگ در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته و ماجراهای زیادی را از سرگذرانده است. ما در جهان فقط یک کشور نیستیم بلکه یک تمدن و فرهنگ بوده و هستیم.

وی افزود: با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد و امروز بعد از صدها سال کم کم شخصیت‌هایی داریم که به مرزهای دانش نزدیک شدند و در برخی رشته‌ها از رتبه یکم تا ۱۰ دنیا هستیم. از ابن سیناها تا کاظمی آشتیانی ها، از خواجه نصیرها تا شهید شهریاری ها، از خوارزمی‌ها تا فخری زاده‌ها و ... از سربداران تا قاسم سلیمانی ها. ما راه دزاری آمدیم و امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

وی ادامه داد: در یکی دو قرن گذشته هر بار خواستیم جهشی داشته باشیم دشمنان خارجی تلاش کردند مانع ما شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید فعال باشد و همه ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت فعال و پرکار شود.

جلیلی در گفتگو با دوربین شبکه یک ادامه داد: در یکی دو قرن گذشته هر بار که ما خواسته ایم جهشی داشته باشیم دشمنان خارجی ما تلاش کرده اند مانع ما شوند متاسفانه جریان‌هایی از داخل کشور هم ان‌ها را همراهی کرده اند. امیر کبیر حرکت بزرگی را شروع کرد، اما علیه او فضا سازی شد و او را به شهادت رساندند.

وی افزود: ما در دوره‌های مختلف شخصیت‌هایی داشتیم که توانستند کشور را به افق‌های بلند برسانند، اما به دست جریان‌های سر سپرده غرب کنار زده شدند از سید جمال تا شهید مدرس از مشروطه تا نهضت نفت اخرین جنایت ان‌ها ترور سردار دل‌ها و دکتر فخری زاده بود. این مقدمه را برای این گفتم که اگر ما می‌خواهیم مسائل امروزمان را حل کنیم به نگاه تمدنی و بلند مدت نیاز داریم.

جلیلی ادامه داد ما امروز نیاز به یک جهش بزرگ در شان ملت ایران داریم. ما در اقتصاد نا بسامانی داریم گرانی بیکاری قصه مسکن و... است البته ۸ سال پیش هم این‌ها را داشتیم، اما کمتر. در سال ۹۲ من از طریق همین دوربین با شما صحبت کردم البته من کلید در نیاوردم وعده‌های ۱۰۰ روزه ندادم گفتم کشور ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارد که اگر برنامه داشته باشیم می‌توانیم موفق عمل کنیم. البته پاسخ‌های دیگری هم داده شد که باید چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد بچرخد و می‌توان با دنیا لبخند زد و همه مسائل را حل کرد. ۸ سال کشور با این فرمان اداره یا با این کلید قفل شد.

وی افزود: نباید کشور ما با همه ان توانمندی‌هایی که دارد معطل منفعل یا خدای نکرده علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم سلیمانی به ما بخواهند عنایتی بکنند یا نه. من همان زمان گفتم برخی مسیرها جواب نمی‌دهد مردم حالا می‌بینند ایا ان وعده‌ها انجام شد یا نشد؟ اگر نشد چرا نشد؟ ما فکر می‌کنیم رویکرد غلط و عملکرد ضعیف نمی‌تواند کشور را به قله برساند.

وی گفت: رویکرد غلط یعنی ما یک رویکرد حداقلی داشته باشیم بگوییم مسائل امروز را حل می‌کنیم فردا خدا بزرگ است. اینکه از میان راه‌های مختلف یک راه را انتخاب کنیم. من خودم مذاکره کننده بودم و هیچگاه مخالف مذاکره نبوده ایم، اما معتقدم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید تمام توانمندی‌های کشور را دنبال کرد. نباید تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار داد. اینکه بگوییم امتیاز بدهیم و وعده بگیریم وعده‌هایی که تضمین ندارد غلط است سرمایه‌های کشور را به دست خود بتون بریزیم و جایش پوزخند بگیریم. امروز چه شد نتیجه؟ ان شهروندی که اظهار خوشحالی می‌کرد وقتی توافقی می‌شد یا دلار ارزان می‌شد الان انتظار دارد.

وی گفت آن شهروند که خوشحالی کرد که دلار ارزان خواهد شد، حق داشت، چون به او وعده داده بودند. امروز تحریم‌ها دو برابر و قیمت دلار هفت برابر شده است دولت نباید علاف باشد، بلکه باید فعال بود؛ همه ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت فعال و پرکار شود.

کد خبر: ۹۱٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha