۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه صادرات
سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات خبر داد

انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه صادرات

در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان، تفاهم نامه ای میان جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران منعقد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات در این مراسم با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه درآمدزایی، ارزآوری و اشتغالزایی است، گفت: این مرکز می‌تواند خوراک فکری و ایده تولید کند، این موضوع در کنار نخبگان و نیروی انسانی که در جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار وجود دارد و حمایت‌ها و امکاناتی که می‌توان از نهادهایی مانند اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد، مساله حائز اهمیتی است.

مهدی اقتصادی ادامه داد: مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و اتاق بازرگانی ایران تمایل دارند نقش موثری در فضای کسب و کار و نوآوری کشور داشته باشند. از این رو، رویکرد ما این است که بعد از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها به سرعت وارد فاز عملیاتی شده و ابتدا روی نقاط قوت موجود سرمایه‌گذاری کرده و سپس نقاط ضعف را بررسی و رفع کنیم.

پروژه‌ای با هدف حمایت از تولیدکننده
دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه مساله استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نو مساله روز کشور است، گفت: در این راستا جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در حوزه فضای دیجیتال و IT، درمان و حمل و نقل فعالیت‌هایی را انجام داده است.

حسین اسماعیلی عنوان کرد: در حوزه صادرات ایده‌ای تحت عنوان اپلیکیشن صادرات مطرح کردیم که هدف اصلی آن کمک به تولیدکنندگان است. این اپلیکیشن موضوع اصلی تفاهم‌نامه میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار است.

وی افزود: اپلیکیشن صادرات یک بحث فراسازمانی و بین‌المللی است که محورهای مختلفی را شامل می‌شود. بنابراین، هماهنگی بین مجموعه‌های مختلف باید شکل بگیرد تا این مجموعه عملکرد موفقی داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: این پروژه دارای شاخصه‌های مثبتی است و با اولویت‌ها و سیاست‌های کلی نظام همخوانی دارد. ضمن اینکه در این پروژه مباحثی مانند تسهیل صادرات، تجار، تولید کننده و برگشت سرمایه دیده شده است.

بر اساس این گزارش، موضوع کسب و کارهای خانگی و پتانسیلی که در جامعه هدف جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار وجود دارد، از موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

از دیگر محورهای یاد شده در این تفاهم نامه می‌توان به سرمایه گذاری مشترک بر روی طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی پیشنهادی طرفین، ارائه خدمات ارزیابی مالی و اقتصادی

و تدوین گزارش امکان سنجی و طرح کسب وکار پروژه های طرفین، همکاری در برگزاری کارگاه ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی و گردهمایی های پیشنهادی با توافق قبلی طرفین، اختصاص با تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم های متقاضی مورد توافق طرفین در مرکز نوآوری و شتابدهنده صادرات، معرفی تیم های مستعد به صندوق های سرمایه گذاری جسورانه همکار جهت سرمایه گذاری مشترک، تبلیغات، حمایت و تعامل در شبکه های اجتماعی، همکاری برای تبادل دانش فنی، تیم، منتور و مدرس و تبادل محتواهای علمی و آموزشی، اختصاص کد تخفیف به اعضای هریک از طرفین تفاهم نامه برای حضور در سایر رویدادها و کارگاه ها، ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طبق ضوابط و آئین نامه های داخلی طرفین و همکاری برای تجاری سازی ایده های در اولویت مورد توافق طرفین اشاره کرد.

کد خبر: ۹۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha