۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنعت گردشگری همدان
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان اعلام کرد:

پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنعت گردشگری همدان

همدان - خاکسار،معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات حمایت کرونایی ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از۱۷۰ بنگاه فعال در صنعت گردشگری همدان پرداخت شده است.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ابتدای پرداخت تسهیلات حمایت کرونایی تاکنون در استان همدان ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از۱۷۰ بنگاه فعال در صنعت گردشگری این استان پرداخت شده است.

وی گفت: به استناد مصوبات شصت و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا مهلت اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی نیز به مدت شش ماه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ توسط بانک‌های عامل استهمال شد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در استان همدان به لحاظ گستردگی و جایگاه صنعت گردشگری بیش از۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه خدمات گردشگری، سوغات و صنایع‌دستی فعالیت دارند که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده و نیازمند حمایت اساسی دولت از این بخش هستند.

خاکسار گفت: تمام بانک‌ها و موسسات پرداخت کننده تسهیلات به بنگاه‌های گردشگری موظف به رعایت مصوبه ستاد کرونا و امهال بدهی بنگاه‌های گردشگری بوده و در صورت تخلف موسسات و بانک‌های متخلف برای رسیدگی به بازرسی معرفی می‌شوند.

وی همچنین از رسیدگی به دو شکایت در مورد تاسیسات گردشگری استان همدان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده کرونایی و ابطال سفرهای گردشگری، برخی از هموطنان در خصوص عملکرد تأسیسات گردشگری اعم از ابطال بلیط، تور و هتل شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان به طور مستمر به رسیدگی و رفع آن‌ها می‌پردازد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در همین راستا کارشناسان معاونت گردشگری همدان دو مورد شکایت ثبت شده در خصوص عملکرد تأسیسات گردشگری اعم از کنسلی تور و پرواز، کنسلی اقامت را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده‌اند و تمامی موارد حل و فصل شده است.

کد خبر: ۹۱٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha