۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
برخی از چاه‌های نفت با افت فشار روبه‌رو شده‌اند| توسعه میدان‌های نفتی ضروری است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

برخی از چاه‌های نفت با افت فشار روبه‌رو شده‌اند| توسعه میدان‌های نفتی ضروری است

موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برخی از چاه‌های نفت با افت فشار روبه‌رو شده‌اند، یا نیمه دوم عمر خود را سپری می‌کنند، از این رو توسعه این میدان‌ها نیاز اساسی صنعت نفت است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سید موسی موسوی، امروز (دوشنبه، دهم خردادماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان و آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک گفت: توسعه میدان‌های نفتی، نیاز اساسی صنعت نفت است، زیرا برخی چاه‌های نفت نیمه دوم عمر خود را سپری کرده‌اند و با افت فشار نیز روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات میدان‌های نفتی با فشارافزایی برطرف می‌شود و پروژه‌های امروز نیز به این کار کمک خواهد کرد، افزود: امیدواریم پروژه فشارافزایی شانول که اعتبار ۷۰ میلیون یورویی داشته و قرار است به همین قرارداد الحاق شود به‌زودی انجام شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به توسعه میدان‌های نفتی در جنوب کشور همچون میدان‌های ارم و پازن اشاره و تصریح کرد: این میدان‌ها دارای ظرفیت بالا و گاز شیرین هستند. میدان ارم ۱۹ هزار میلیارد فوت مکعب گاز شیرین و ۳۵۰ میلیون بشکه میعانات گازی قابل استحصال دارد و میدان نفتی پازن نیز دارای ۲۰ هزار میلیارد فوت‌مکعب گاز درجا و ۴۳۰ میلیون بشکه میعانات گازی است.

موسوی عنوان کرد: مطلع هستیم که موانع این دو میدان نیز با همکاری برطرف می‌شود و توسعه آنها انجام ادامه خواهد یافت، اما هم‌اکنون بحث رسیدگی میدان‌های خشکی همچون منطقه عملیاتی پارسان است.

وی تأکید کرد: معتقدم که باید یک شاخه از پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری شرکت نفت و گاز زاگرس‌جنوبی برای مطالعه دقیق میدان‌ها در شهرها و حوزه انتخابیه بنده ایجاد شود، همچنین با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده، طرح‌ها و پروژه‌های بیشتر شناسایی و زمینه حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: مردم باید صنعت نفت را از خودشان بدانند، از این رو تضمین بقای هر صنعتی در گرو انجام مسئولیت‌های اجتماعی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

موسوی به موضوع به‌کارگیری نیروهای بومی واجد شرایط در حوزه انتخابیه خود در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: البته همه در این زمینه اهتمام دارند، جایی که نیروهای بومی حضور دارند نباید از نیروهای غیربومی استفاده شود.

وی تأکید کرد: استفاده از پیمانکاران بومی نیز باید مدنظر قرار گیرد. آنها باید در کنار پیمانکار اصلی قرار گیرند و کار را با همکاری به ثمر برسانند، همچنین دستگاه‌های اجرایی به کمک صنعت بیایند و موانع را از پیش روی صنعت بردارند.

کد خبر: ۹۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha