۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
ایجاد ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خبر داد

ایجاد ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: ۱۹۷ هزار فرصت شغلی در سال گذشته با تلاش کمیته امداد ایجاد شد که ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور است.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر جامعه هدف حوزه اشتغال کمیته امداد است که یک میلیون نفر مددجو کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: کسانی که برای ارائه خدمات به کمیته امداد مراجعه می‌کنند ابتدا به حوزه اشتغال کمیته امداد معرفی می‌شوند و در صورتی که راه‌اندازی شغل و درآمدزایی داشته باشند از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ۲۰۰ هزار فرصت شغلی با ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد که ۱۰۰ درصد این برنامه به نتیجه رسید.

عبدالملکی ادامه داد: در سال گذشته ۱۹۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از طریق طرح‌های اشتغال و ۲۷ هزار نفر به صورت کاریابی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان شبکه بانکی تسهیلات در اختیار کمیته امداد قرار داد، گفت: ۳۸ درصد اشتغال ناخالص کشور با تلاش کمیته امداد ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۹، حدود۷۲۰ هزار طرح جاری تحت نظارت داشتیم که این طرح‌ها بین سه تا پنج سال تحت نظارت و سرکشی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: درآمد ناشی از این طرح‌ها حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته است. درآمد خالص این طرح‌ها نسبت به کل مستمری پرداخت شده به مددجویان بیش از ۲۲۵ درصد بوده است.

کد خبر: ۹۱٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha