۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
زلزله خراسان شمالی ۵ میلیارد ریال به آثار تاریخی خسارت زد
سرپرست میراث فرهنگی خراسان شمالی:

زلزله خراسان شمالی ۵ میلیارد ریال به آثار تاریخی خسارت زد

بجنورد- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: زمین‌لرزه‌های اخیر در استان پنج میلیارد ریال به آثار و بناهای تاریخی خسارت زد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به برآورد خسارت پنج میلیارد ریالی به آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی براثر وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر،اظهار داشت: زلزله به حدود ۱۰ اثر تاریخی آسیب‌زده است.

وی پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری دو هفته گذشته در جاجرم، پس‌لرزه‌های متعددی نیز در حال وقوع است که آخرین آن، زلزله ۴.۷ ریشتری بامداد یک‌شنبه گذشته بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بابیان اینکه همین امر سبب شد تا تمام آثار و بناهای استان را مورد بازدید و پایش قرار دهیم، افزود: آثاری که آسیب‌دیده‌اند بیشتر در شهرستان‌های جاجرم و گرمه هستند که بخشی از این آسیب‌ها جزئی و برخی نیز با تخریب‌های بیشتری مواجه شده‌اند.

مستوفیان گفت: در شهرستان گرمه، کاروانسرای قره‌بیل به‌صورت جزئی بعضی از دیوارها ترک برداشته، کاروانسرای عشق نیز به علت قرارگیری در مرکز زلزله منطقه و آسیب‌پذیری این بنا، بعضی از طاق‌ها و دیوارهای آن آسیب‌دیده و فروریخته است.

وی اظهار داشت: در شهرستان جاجرم نیز بناهایی ازجمله امامزاده دربند، قلعه جعفرآباد جربت، دیواره‌های ضلع غربی امامزاده زین‌العابدین و امامزاده محمود کلاته ترک‌ها براثر زلزله آسیب‌دیده‌اند.
 

کد خبر: ۹۱٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha